Rengöra välvd front......

#1 - 29 juli 2011 22:17
..... hade förr i tiden en magnet med typ 2 rakblad på insidan i karet.
Men den har jag inte lyckats hitta igen nån som har tips på hur man skrapar rent den välvda framrutan enklast?

Mvh

Thomas
#3 - 29 juli 2011 22:35
Får väl testa en sån :)
#4 - 29 juli 2011 22:44
Jag köpte en "massagehandske". Det är någon räfflad ihålig handske man ska ha i duschen för att skrubba sig. Fanns på coop bland duschgrejer.
För 20kr kan det vara ett av mina bästa köpa någonsin. På med handsken och ner med näven i karet. Fungerar ypperligt på mina kar med välvda rutor. :)
#5 - 30 juli 2011 08:29
För vårt Juwel-akvarium med välvd front rengör vi dels med ovan nämnda "deep reach"-algskrapa som är sådär, men även med juwels vaddkuddar och handen ner i akvariet. Vaddkuddarna är ju överlägset bäst av de två varianterna.
#6 - 30 juli 2011 08:39
hampusr skrev:
För vårt Juwel-akvarium med välvd front rengör vi dels med ovan nämnda "deep reach"-algskrapa som är sådär, men även med juwels vaddkuddar och handen ner i akvariet. Vaddkuddarna är ju överlägset bäst av de två varianterna.

Vaddkuddar funkar som duschhandsken. Fast man trär på den på handen :) är nog bästa sättet att beskriva den.
#7 - 30 juli 2011 08:47
Tack för era svar "offra" min gamla magnet skrapa till mitt saltkar med välvd ruta och den var som typ en magfloat fast med rakblad och skydd så man inte kunde komma åt att skära i silikonet.
Men affären jag köpte den i har den inte längre och sålde skrapan med saltkaret så minns inte märket.
Ska testa med coop grejen först eller se om jag hittar en deep reach i nån affär. Nån som vet om nån butik i Malmö har den så tipsa gärna.
#8 - 30 juli 2011 12:12
I med näven och en hederlig isskrapa , bra billigt och repar inte. Testat lite olika varianter av skrapor, men är tillbaks vid isskrapan.
#9 - 30 juli 2011 13:42
Jag har också Juwel vision, använder nya scotch brite. Fungerar perfekt.
#10 - 30 juli 2011 14:13
Funkar annars utmärkt med en vanlig disksvamp. Viktigt att det är en med vit framsida och inte grön då det är slipmedel i den gröna som repar.
Men den vita är det bästa jag använt hitills.

Annons