Renhållningsmal?

#1 - 1 juli 2007 11:43
[COLOR=royalblue]Vet nada om malar, skulle kunna leta men tänkte att någon Zoopetare kan tipsa (går kanske fortare). Finns kanske trådar...tips omen bra då i så fall![/COLOR]
[COLOR=#4169e1]Vill ha en renhållare i akvariet, mal (ej för stor och ömtålig) eller annat renhållningsdjur.:confused:[/COLOR]
#2 - 1 juli 2007 12:12
hej malin :)

jag skulle nog rekomendera ett gäng bulldogpleco's, de blir inte för stora och de rensar karet på alger mm. 4-6st är nog ett bra gäng skulle jag säga.

Vill du sen ha en snyggare och dyrare L-mal som är bra på att rengöra så är det en annan femma :D
#3 - 1 juli 2007 12:14
ser nu att denna inte är lämplig för ditt kar :(

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=774

Står att den ska ha temp mellan 20-24grader, har du denna tillsammans med praktbotierna så kommer det inte funka eftersom botierna som du vet behöver varmt vatten.
#4 - 1 juli 2007 12:22
Bulldog?

Amaro skrev:
hej malin :)

jag skulle nog rekomendera ett gäng bulldogpleco's, de blir inte för stora och de rensar karet på alger mm. 4-6st är nog ett bra gäng skulle jag säga.

Vill du sen ha en snyggare och dyrare L-mal som är bra på att rengöra så är det en annan femma :D

[COLOR=darkred]Tack för tipset. Ska kolla på bulldoggarna, någon dyrare blir det inte i det här skedet. Får väl läsa in mej.....:DL-malar! Rena djungeln.;)[/COLOR]
#5 - 1 juli 2007 12:23
Näe, ser det. 10 cm? Litet väg big va?
#6 - 1 juli 2007 12:29
malin :) såg inte att det är 130L det handlar om.. 1-2st ska nog räcka :) de växer ju inte så värst snabbt heller så oroa dig inte för storleken. Då de om nått år blivit 10cm så säljer du dem utan några som helst problem och köper 2mindre exemplar igen :)

Finns nog inga malar som blir mindre än 10cm...

Vad för temp har du i ditt kar ??
#7 - 1 juli 2007 13:07
Tempen...

Amaro skrev:
malin :) såg inte att det är 130L det handlar om.. 1-2st ska nog räcka :) de växer ju inte så värst snabbt heller så oroa dig inte för storleken. Då de om nått år blivit 10cm så säljer du dem utan några som helst problem och köper 2mindre exemplar igen :)

Finns nog inga malar som blir mindre än 10cm...

Vad för temp har du i ditt kar ??

...ligger mellan 24-25 grader. Botiorna mår jättebra även om tempen sänks litet. Ska kolla på grannens malar, de är små men antagligen unga ännu.:)
#8 - 3 juli 2007 23:21
Köp Prickig Kinapleco eller Leverett,s Botia

Beuofortia Leveretti eller nåt sånt är det vetenskapliga namnet
Detta är bra med dom

1.gör jätterent
2.Personliga
3.får mycket ägg
4.dem är 7 respektive 12 centimeter, rätt bra till ditt akvarie
5.Extremt söta

Detta är dåligt
1.Man blir så ledsen när dem dör.

Annons