Reparation av 1000 liters hemmabygge

#1 - 11 november 2007 00:44
Hej! Fick nu i dagarna hem mitt knappa 1000 liters kar äntligen!!! Men måste först rusta upp det lite. Ska försöka göra det själv o har aldrig gjort nåt liknande förut så.. Jag hoppas ja gör det bra:) Måste börja med att ta bort det gamla silikonet iallafall. Bara att skrapa med rakblad eller? O göra rent med rödsprit?
#2 - 14 november 2007 10:04
Fönsterskrapa och en drös med rakblad tillhörande denna skrapa...jag har faktiskt kör med aceton(oljefri) och fin stålull vid sista rengöringen.

Förslag är ju att du skrapar med ett blad varje kant som ska silikoneras.
Sen tar du ett nytt blad och renskrapar...
Sen på med aceton och stålull.
Sen skölj o låt torka 1-3timmar...
#3 - 17 november 2007 18:27
Tack för det!
Ska sätta igång nu i helgen att skrapa rent o så ska ja försöka lägga nytt silikon sen.
Känns ju lite angeläget att ja gör de hela rätt.. Kanske blir lite blött åt fötterna annars:)
#4 - 17 november 2007 18:53
winette skrev:

Känns ju lite angeläget att ja gör de hela rätt.. Kanske blir lite blött åt fötterna annars:)

Men du vet vad dom säger: Det är lättare att inreda ett grunt och brett akvarium än ett smalt och högt;)

Och självklart postar du bilder på det färdiga resultatet och skapar en projekttråd när det är dags för uppstart:)

Lycka till!

/Hans
#5 - 18 november 2007 16:42
Ja, de ska bli jättespännande att inreda! Bara önskar plånboken va lite tjockare:)
Jorå, de ska väl bli lite bilder hade ja tänkt. Det ser inte mycket ut för världen just nu men de ska ja ändra på:)
Lär väl be om hjälp o ideer ca en halvmiljon gånger innan de blir klart:)

Annons