Hej! Hade tänkt börja träna min sköthäst/medryttarhäst med nh(natural horsemanship), dvs lära mig själv lite också. Hur som helst är min fråga detta;
Går det att justera storleken på repgrimmor? Det borde det väl, eller?
NathalieBorgman skrev:Runt nosen brukar det inte gå att ställa om, om man inte knyter om grimman själv då, men i längden går det att justera. Ett tipps är att lära sig att knyta rätt knut på fästet, då du knyter grimman varje gång du använder den (iställt för att spänna som men en vanlig grimma) skulle också lägga pengar på ett bra och lite längre grimskaft med tungd i, då det är lättare att träna NH med tyndre grimmskaft/lina.
Kolla runt på internet på lite Western sidor, tror att Hööks kanske har repgrimmor men troligen inga riktiga NH grimskaft.
Körde lite NH med mitt kallblod ett tag, använde då longerlina vilket visade sig inte vara nå bra eftersom sen när jag skulle longera fattade inte hon, eftersom jag använt samma redskap när vi tränat NH!
Aquario skrev:Hej! Hade tänkt börja träna min sköthäst/medryttarhäst med nh(natural horsemanship), dvs lära mig själv lite också. Hur som helst är min fråga detta;
Går det att justera storleken på repgrimmor? Det borde det väl, eller?