Resaverade posts

#1 - 20 april 2008 15:26
Min fråga rör väl egentligen forumets regeler. (Hoppas jag har hammnat rätt men annars har du fria händer att flytta mig Kjell :p).

Hur som helst, jag tänker senare idag lägga upp en projekt tråd och undrar om det är ok att "kapa" sin egen tråd genom att skriva
-Reserverad för framtida ändrigar- på en tre fyra följande inläggen i tråden? På detta sättet kommer tråden vara mer lättläslig för nya läsare som vill följa projektet men inte scrolla igenom flera sidor med frågor och diskussioner.

Aja, om jag nu kommer till skott idag och lägger ut tråden så får väl admin ta bort mina reservationer om detta inte är tillåtet.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 20 april 2008 16:01
Regler och regler - finns väl inget bestämt vad gäller detta.
men dels förstår jag inte poängen och dels så tror jag att det bara kommer att ge upphov till en massa diskussion om varför du gör så, istället för om det projekt du vill skall diskuteras
#3 - 20 april 2008 16:10
Ja, det är väl sant att den risken finns. Kan kanske vara onödigt, tänkte bara att det var bäst att höra sig först innan jag bröt alla regler som fanns. Men då kanske jag lika gärna kan göra som alla andra.
#4 - 22 april 2008 12:19
Varför inte bara ändra första inlägget om du vill ha senaste infon direkt i tråden?
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 22 april 2008 12:56
heeke skrev:
Varför inte bara ändra första inlägget om du vill ha senaste infon direkt i tråden?

Så kan man göra - men med yttersta försiktighet tycker jag. Detta eftersom de som sedan har svart på och diskuterat det som står i det första inlägget.
Ändrar man då i efterhand så kanske dessa svarare hamnar i konstig dagar eftersom det då ser ut som om de svarar på konstigt (de svarade ju på ett helt annat inlägg).

Dessutom både vad gäller detta förslag och Millmirs ursprungliga idé så har de den stora nackdelen att när man svarar på en tråd så klickar man alltid fram de sista inläggen.
Det innebär att man inte kommer att läsa förändringarna i de första inläggen.
#6 - 22 april 2008 20:22
Jag håller helt med i att det kan bli svårt att följa diskussionen.

Vill man ha all information sammlad så är väl en fristående "projekt-site" ett bra alternativ, men att man sedan för diskussionen på zoopets forum.
Eller varför inte lägga upp karet som ett "medlems-akvarium".

Annons