Rescape

#1 - 13 juli 2009 17:00
Första dagen på semestern och efter att ha jobbat och slitit i ett år sedan förra semestern så var det förstås dags att slappa. Ja, om man inte tycker det är dags att göra om i sitt 420-liters akvarium såklart. Vilket jag tyckte det var.

Jag hade ett stort stenrös på vänstersidan tidigare som på idéstadiet verkade bra men efter att ha retat mig på det i ett halvår ville jag bara ha bort det och trycka i mer rötter. Sagt och gjort, jag har inhandlat diverse stora och små rötter på sista tiden och nu skulle de i. Dessutom skulle växter ansas, nya skulle in och Cabomban som aldrig riktigt blev bra skulle ut.

Närapå fyra timmar senare är allting klart och jag är rätt nöjd med resultatet. Bara växterna får ta sig lite igen så blir det nog riktigt fint till slut. Jag får nog lära mig att tycka om tefärgat vatten också för det lär oundvilkligen bli resultatet av alla rötter jag slängde ner. Jag bifogar lite bilder av ytterst tveksam kvalitet så får ni se resultatet av flera timmars slit.

Nu kanske jag kan ta mig tid att slappa lite grann också. :)
#2 - 13 juli 2009 18:15
Det ser jätte fint ut, vad är det för tetror? förutom kardinalerna??

/B
#3 - 13 juli 2009 18:18
Det är vinkeltetror. De är lite utspridda just på dessa bilderna men det är nog för att jag rotat i burken så mycket. Normalt sett håller de ihop i ett jättefint stim. :)
#4 - 13 juli 2009 18:28
ser kanonfint ut :)
#5 - 13 juli 2009 18:58
Riktigt fint!
#6 - 13 juli 2009 19:45
Lite diskus i det där karet och du har ett drömkar
#7 - 13 juli 2009 22:08
Tack allihopa. Några diskus blir det inte men odlingsvarianterna av skalarer jag har ska bort och så vill jag helst ha spetsnosar eller någon annan vildfångad variant.
#8 - 14 juli 2009 07:41
Snyggt! T.o.m. ordning på hyllan...:d

Annons