Resultat fototävlingen februari

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 15 februari 2009 13:50
[COLOR=black][FONT=Arial]Så är då februariomgången av fototävlingen avklarad – denna omgång var temat – färgen röd.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]Den som vann denna omgång var miluhe[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial] [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]1/ 1960 miluhe / Upp till kamp[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]2/ 1070 petnym / rödrutigt[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]3/ 700 drd / Fightmode ”red”[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]4/ 320 kaj.p / Ett dussin röda……[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]5/ 300 NIC / Hänger läpp[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]6/ 250 Långås / Röding?[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]7/ 220 Micke / 14/2[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]8/ 220 Karlsson1 / Metriaclima estherae[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]9/ 170 Christian Alfredsson / Elak tetra[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]10/ 150 Raskens / Spana killar, en röd Lotus![/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]11/ 110 Starman / Röd! Javisst![/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]12/ 90 mickey 13 / Rubingurami – dagens dubbel[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]Ställningen i tävlingen ÅRETS FOTOGRAF[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][/FONT][/COLOR]
[FONT=Arial]1/ miluhe ….11 +12 = 23[/FONT]
[FONT=Arial]2/ drd 12 + 10 = 22[/FONT]
[FONT=Arial]3/ Petnym 9 + 11 =20[/FONT]
[FONT=Arial]4/ Långås 10 + 7 = 17[/FONT]
[FONT=Arial]5/ NIC 3 + 8 = 11[/FONT]
[FONT=Arial]6/ Kaj.p 9[/FONT]
[FONT=Arial]6/ Raskens 6 + 3 = 9[/FONT]
[FONT=Arial]8/ Azur 8[/FONT]
[FONT=Arial]9/ Patrik Steen 7[/FONT]
[FONT=Arial]10/ Micke 6 [/FONT]
[FONT=Arial]11/ Karlsson 1 5[/FONT]
[FONT=Arial]11/ 8/ mickey 5[/FONT]
[FONT=Arial]13/ Endymion 4[/FONT]
[FONT=Arial]13/ Christian Alfredsson 4[/FONT]
[FONT=Arial]15/ heeke 2[/FONT]
[FONT=Arial]15/ Starman 2[/FONT]
[FONT=Arial]17/ Kjell Goldsson 1[/FONT]
[FONT=Arial]18/ Mickey 13 1[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Vi gratulerar vinnarna och övriga deltagare.[/FONT]
[COLOR=black][FONT=Arial]Vi har också en tävling där vi drar en vinst bland alla som deltar och den som hade turen med sig denna gång och vinner en Zoopetvinst är heeke.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]Totalt kom det in 234 röster från ca. 60 röstande och det skickades in 21 foton till denna omgång.

[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]PS 1[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]Värt att nämna är att det foto man anser vara bäst vid röstningen ges 40 poäng, tvåan 30 poäng, trean 20 poäng och fyran 10 poäng.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]PS 2[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]Om 2 foton får samma poängtal som slutresultat, vinner den som har fått flest 40 poängare. Har de fått lika många vinner den som fått flest 30 poängare etc.[/FONT][/COLOR]
#2 - 15 februari 2009 14:02
Grattis älskling till vinsten. Även grattis Heeke.
#3 - 15 februari 2009 14:04
Grattis till er alla, och kul att det är jämt i toppen:).
#4 - 15 februari 2009 14:12
:d:d:d[:-59][:-59][:-59][:-86][:-86][:-86] Yes Yes Yes
Tack alla som gillade min bild, jag är jätteglad:d:d:d
#5 - 15 februari 2009 14:19
Grattis. Rätt vinnare oxå
#6 - 15 februari 2009 14:22
grattis till er alla.
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 15 februari 2009 14:29
Lite siffror från fototävlingen.

Flest antal förstaplaceringar
1/ 42 st Miluhe
2/ 4 st drd och petnym
4/ 3 st Micke
5/ 2 st Karlsson1 och kaj.p
7/ 1 st mickey13, NIC, JojjeN, Långås och Christian Alfredsson

Flest antal röster
1/ 53 Miluhe
2/ 42 petnym
3/ 28 drd
4/ 15 NIC och kaj.p
6/ 14 Långås
7/ 11 Karlsson1
8/ 9 Raskens och Christian Alfredsson
10/ 8 Micke
11/ 6 starman
12/ 5 Johanski
Alla foton utom 1 fick röster
#8 - 15 februari 2009 14:33
En fråga, fältet där man skriver kommentaren är för mig en bokstav brett, upplever det en smula svårt att se vad man skrivit. Kan man göra det större?
#9 - 15 februari 2009 14:34
Som jag trodde att det var Miluhes andra kampis ;)
Grattis !
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 15 februari 2009 14:45
doctor skrev:
En fråga, fältet där man skriver kommentaren är för mig en bokstav brett, upplever det en smula svårt att se vad man skrivit. Kan man göra det större?

Fråga istället om detta i fototävlingstråden - denna tråd handlar om resultatet av denna omgång.
#11 - 15 februari 2009 14:46
Min röda kampfisk inköptes för tävlingen på Jägerzoo.:) Nu lever han gladeligen i vårt 180l kar. Han fenar upp sig lite extra nu när jag berättade för honom att han vann:d
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 15 februari 2009 14:55
miluhe skrev:
Min röda kampfisk inköptes för tävlingen på Jägerzoo.:) Nu lever han gladeligen i vårt 180l kar. Han fenar upp sig lite extra nu när jag berättade för honom att han vann:d

Då får du ge dig ut och inhandla lite växter nu då:D
#13 - 15 februari 2009 15:01
miluhe skrev:

Underligt hur det kan vara igentligen.....denna historien börjar med att jag skaffar ett nanokar på akvarietjänst, sen styr jag kosan till piraten då dom inte hade röda kampfiskar på a-tjänst och hittar en röd och en röd med lite lila i fenorna på piraten.
Hem åker båda och jag startar upp nanokaret med bägge i.
Plåtar lite med båda kampisarna i samma kar och dom fajtas lite.
Skiljer dom för natten sen och på söndagen så kör jag till jägerszoo och byter in båda kampfiskarna mot två plantor och sen kör jag till stene och hämtar lite räkor och så hem o inreda.
Kvällen sen följs med att jag skickar in min bild.
Nu inser jag att den firre jag har på bild mycket väl skulle kunna vara den du oxå har skickat in Miluhe :D
Rätt kul va ?;)
#14 - 15 februari 2009 15:17
drd skrev:
Underligt hur det kan vara igentligen.....denna historien börjar med att jag skaffar ett nanokar på akvarietjänst, sen styr jag kosan till piraten då dom inte hade röda kampfiskar på a-tjänst och hittar en röd och en röd med lite lila i fenorna på piraten.

Hem åker båda och jag startar upp nanokaret med bägge i.

Plåtar lite med båda kampisarna i samma kar och dom fajtas lite.

Skiljer dom för natten sen och på söndagen så kör jag till jägerszoo och byter in båda kampfiskarna mot två plantor och sen kör jag till stene och hämtar lite räkor och så hem o inreda.

Kvällen sen följs med att jag skickar in min bild.

Nu inser jag att den firre jag har på bild mycket väl skulle kunna vara den du oxå har skickat in Miluhe :D

Rätt kul va ?;)

Om det är så? hur kunde du lämna tillbaka den snyggingen;):d
#15 - 15 februari 2009 15:27
miluhe skrev:
Om det är så? hur kunde du lämna tillbaka den snyggingen;):d

Orsaken var att den inte kunde vara kvar i nåt av mina kar för det är för mycket fart i alla karen för att han skulle gillat läget ;)
Nu om det är samma fisk så är det ju himla skoj att han både vann o kom 3:a :D
Det måste vara unikt i en o samma tävling ;)
Minns du vilket kar den simma i ?
Kjell Fohrman
Administrator
#16 - 15 februari 2009 15:28
Jag uppskattar verkligen hur ni bägge går in för fototävlingen (inte konstigt att ni också ligger i topp) och det visar också att för att lyckas riktigt bra så handlar det inte om några "slumpskott" utan ett om stort intresse för fiskfotografering, kunskap, träning samt målmedvetenhet.

Jag ser fram emot er fortsatta envig - samtidigt som jag är övertygad om att även andra framöver kommer att utmana er i än högre grad.
#17 - 15 februari 2009 16:00
Jag uppskattar verkligen hur ni bägge går in för fototävlingen (inte konstigt att ni också ligger i topp) och det visar också att för att lyckas riktigt bra så handlar det inte om några "slumpskott" utan ett om stort intresse för fiskfotografering, kunskap, träning samt målmedvetenhet.

Jag ser fram emot er fortsatta envig - samtidigt som jag är övertygad om att även andra framöver kommer att utmana er i än högre grad.

Det är som du säger, jag har tränat o läst på mycket. Det bästa är ju mer man kan desto roligare blir det. Samtidigt blir man mer kritisk mot sig själv, vilket man får tona ner. Det är en hobby o ska va skoj.:d
#18 - 15 februari 2009 16:02
drd skrev:
Orsaken var att den inte kunde vara kvar i nåt av mina kar för det är för mycket fart i alla karen för att han skulle gillat läget ;)

Nu om det är samma fisk så är det ju himla skoj att han både vann o kom 3:a :D

Det måste vara unikt i en o samma tävling ;)

Minns du vilket kar den simma i ?

Den var bland växterna.
#19 - 15 februari 2009 16:05
Hehehe...precis där hon släppte ner den ja lämna in :D
#20 - 15 februari 2009 16:38
Blev lite förvånad över vinnaren, trodde folk skulle se vinkeln som misslyckad.

Men grattis Miluhe!

Jag fortsätter kämpa på för att komma upp till topp 12, och jag har foton klara för 3 månader framöver redan. ;)
#21 - 15 februari 2009 17:22
Grattis Miluhe! För mig var det väntat att just den bilden vann denna gång.

Det var lite oväntat att jag skulle komma tvåa. Som några noterat så har jag deltagit med bilder på långnäsade hökfiskar förr men det är inte samma fisk. Den första bor i Kattegattcentret i Danmark, den andra på aquaria vattenmuseum i Stockholm, och denna bor hemma hos mig. :)

Slutligen en eloge till Micke som vågar ta ut svängarna i fototävlingen. Tyvärr verkar inte de som röstar vara mogna för detta ännu...
#22 - 15 februari 2009 19:01
Grattis Miluhe
Ett väldigt bra foto helt enkelt.
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 15 februari 2009 19:11
petnym skrev:
Grattis Miluhe! För mig var det väntat att just den bilden vann denna gång.

Slutligen en eloge till Micke som vågar ta ut svängarna i fototävlingen. Tyvärr verkar inte de som röstar vara mogna för detta ännu...

Tyckte också Miluhes foto var det klart bästa.
Samt även att det är kul initiativ att komma med lite nya ideer vad gäller fiskfoton, även om jag i just detta fall nu uppenbarligen hörde till de omogna:d
#24 - 15 februari 2009 19:39
Grattis till vinsten och en mycket fin bild miluhe!

Samt även att det är kul initiativ att komma med lite nya ideer vad gäller fiskfoton, även om jag i just detta fall nu uppenbarligen hörde till de omogna:d

Vi får väl se vad som är omoget ;). Men att ha teman där man bara vill få in perfekt fotade artbilder på röda fiskar känns lite som att kväva utvecklingen av tävlingen, och kreativiteten hos dem som deltar.

Jag tar inte så hårt på det hela utan ville mest få in ett annat tänk i tematävlingarna. Idag känns det lite väl styrt med kommentarer så fort någon avviker lite från det normala. Tjusningen med tematävlingar är annars att hitta egna tolkningar.

Visst kunde jag skickat in en bild på en röd fisk, men det känns inte som det tillfört så mycket. Komentarerna på den inskickade bilden visade i alla fall at det finns flera som är mogna för lite nytänkande :).
Kjell Fohrman
Administrator
#25 - 15 februari 2009 21:51
Micke skrev:
Vi får väl se vad som är omoget ;). Men att ha teman där man bara vill få in perfekt fotade artbilder på röda fiskar känns lite som att kväva utvecklingen av tävlingen, och kreativiteten hos dem som deltar.

Var någonstans har jag skrivit var det skall vara "perfekt fotade artbilder". Dock detta är en akvariefototävling och då tycker jag att det är väl långsökt att enda anknytningen till detta är att fota en akvariebok.
Så sorry om jag nu är lite gammaldags och därmed råkar kväva utvecklingen;)
Nu är det ju till slut faktiskt ändå röstarna som avgör slutresultatet och de 3 som hamnade i topp tycker både jag och de flesta andra uppenbarligen vara de bästa.

PS. För övrigt var inte mitt favoritfoto (miluhes) en perfekt fotad artbild, som artbild är faktiskt drds foto i så fall bättre
#26 - 15 februari 2009 22:04
Nu är det ju till slut faktiskt ändå röstarna som avgör slutresultatet och de 3 som hamnade i topp tycker både jag och de flesta andra uppenbarligen vara de bästa.
Absolut, det håller jag med om till fullo.
Men får det inte finnas plats för försök till egna tolkningar av temat utan att det kallas omoget är nog risken stor att tävlingen blir väldigt enahanda och föga utvecklande. Foto handlar väl om kreativitet?
Kjell Fohrman
Administrator
#27 - 15 februari 2009 22:11
Micke skrev:
Men får det inte finnas plats för försök till egna tolkningar av temat utan att det kallas omoget är nog risken stor att tävlingen blir väldigt enahanda och föga utvecklande. Foto handlar väl om kreativitet?

Nu förstår jag återigen inte vad du menar - var har någon kallat din tolkning för omogen?

Det var ju faktiskt lite tvärtom - dvs Petnym skrev
#28 - 15 februari 2009 22:19
Nu förstår jag återigen inte vad du menar - var har någon kallat din tolkning för omogen?

Om jag inte misstolkat ditt inlägg.

Jag har sett denna typ av kommentarer för andra som försökt göra egna tolkningar av teman tidigare. Det brukar även vara diskussioner inför tematävlingar hur man ska tolka temat, vilket jag tycker känns helt fel.

Därför försökte jag spetsa till det denna gång för att få igång en diskussion. Varför finns tematävlingarna och vad är syftet? Måste man skicka in en bild av en blå fisk när temat är blå? Kanske är målet med att få in bilder till artbeskrivningar alltför agörande i fototävlingarna?
Kjell Fohrman
Administrator
#29 - 15 februari 2009 22:28
Micke skrev:
Om jag inte misstolkat ditt inlägg.

Jag har sett denna typ av kommentarer för andra som försökt göra egna tolkningar av teman tidigare. Det brukar även vara diskussioner inför tematävlingar hur man ska tolka temat, vilket jag tycker känns helt fel.

Därför försökte jag spetsa till det denna gång för att få igång en diskussion. Varför finns tematävlingarna och vad är syftet. Måste man skicka in en bild av en blå fisk när temat är blå? Kanske är målet med att få in bilder till artbeskrivningar alltför agörande i fototävlingarna?

Du har uppenbarligen totalt misstolkat mitt inlägg.

Petnym skrev att de som inte röstade på ditt experimentella foto inte var mogna.
Då svarade jag att i så fall hörde JAG i så fall till de omogna eftersom jag inte röstade på dig och la sedan till en smiley;)

Varken jag eller någon annan har påstått att vare sig du eller ditt foto var "omoget".

Jag upprepar också återigen att man inte på något sätt måste skicka in artfoton om det inte omgången har ett sådant tema (vi har 2 sådana teman i år). Själv föredrar jag oftast foton där det händer något - framför rena artfoton.
#30 - 16 februari 2009 07:18
Ångrar nästan ordvalet "moget" ovan, kanske diskussionen blivit en annan om jag skrivit "sofistikerat" eller "utvecklat" istället? Som hobby-fotograf sedan över 20 år tillbaka (ja, jag började tidigit!) märker jag en markant skillnad på hur man ser på bilder i fotograf-kretsar jämfört med vanliga semester-fotografer. Det jag ville uttrycka var bara att en del av det som det klankas ned på här skulle ha hyllats i fotograf-sammanhang. Två helt skillda världar nästan...

Edit: Den som inte förstår vad jag menar; gå med i en fotoklubb och gå på ett bildkritikmöte.
#31 - 16 februari 2009 07:24
Ja men även du måste väl förstå att det blir skillnad på bilder i en akvaristisk fototävling contra en i en fotoklubb. Här har de flesta ett akvarieintresse och då kommer fiskarna i första hand.
#32 - 16 februari 2009 07:25
Guy: Observera att jag inte lägger någon värdering i det hela utan bara observerar skillnaderna.
#33 - 16 februari 2009 07:38
Jag förstår vad du menar och håller till viss del med dig, men det gör inte flertalet av de som röstar.
#34 - 16 februari 2009 07:45
Det jag dock inte kan förstå är att en del röstar på motivet och helt struntar i det fotomässiga.
Det är bara att läsa kommentarer för att förstå att det är så.
Får en av mina röster för den är en favoritfisk

Antar att denna är jojjens. Självklart skall den ha en röst Tycker den

är fin, men lite mörk, samt onaturliga färger.

Annars mysig bild!

Tyvärr så gillar jag inte slöjstjärtar, men det är säkert ett lyckat foto i ögonen på någon som gör det.

#35 - 16 februari 2009 07:53
Du har uppenbarligen totalt misstolkat mitt inlägg.
Okej.

Men jag tycker att det är bra att diskussionen om tematävlingarna har kommit igång, och hoppas att den fortsätter.
#36 - 16 februari 2009 08:04
Guy Palm skrev:
Det jag dock inte kan förstå är att en del röstar på motivet och helt struntar i det fotomässiga.

Men det är klart det blir så, om jag väljer mellan en tjock hängig slöjstjärt med olika stora ögon eller att rösta på en perfekt annan fisk även om slöjstjärts bilden kanske var skarpare, så väljer jag den perfekta fisken.
#37 - 16 februari 2009 08:14
Grattis till er alla från mig väldigt bra gjort alla som va med i tävlingen.[:-174][:-15][:-49][:-60][:-79][:-98][:-147]
#38 - 16 februari 2009 08:23
JojjeN skrev:
Men det är klart det blir så, om jag väljer mellan en tjock hängig slöjstjärt med olika stora ögon eller att rösta på en perfekt annan fisk även om slöjstjärts bilden kanske var skarpare, så väljer jag den perfekta fisken.

Det blir ju fel att tänka så egentligen. Om ett tema vore säg prickig. En fisk med vita pricksjukan och bra skärpa är bättre än en prickigt mönstrad fisk men dålig skärpa. Eller mina mysko smaklökar är kanske fel ute igen
#39 - 16 februari 2009 08:29
:p För en gångs skull är vi eniga.
#40 - 16 februari 2009 08:50
[FONT=Verdana][COLOR=black][COLOR=black][FONT=Verdana]Hur man bedömer i en bild är upp till var och en, det går inte att komma ifrån. Vill ändra på det måste man förändra röstandet måste man sätta upp flera bedömningspunkter som ska poängsättas. Jag är tveksam till att det skulle innebära en förbättring eftersom säkert färre skulle rösta då det skulle uppfattas som krångligare.

Några kriterier som jag brukar titta på när jag bedömer en bild är; bildens innehåll (säger bilden mig något?), tekniskt utförande (t ex. ljus, skärpa, skärpedjup och färger), originalitet/kreativitet (är det en bild som sticker ut från mängden?), komposition (bildens uppbyggnad). För mig är alla dessa punkter viktiga och betyget blir en sammanvägning av dem. Hur en bild passar in på ett tema faller under punkterna bildens innehåll och originalitet/kreativitet, någon vidare bedömning hurvida en bild uppfyller ett tema anser inte jag behövs. [/FONT][/COLOR]
[/COLOR][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#41 - 16 februari 2009 08:59
Guy Palm skrev:

Jodå, men trots allt så tycker jag att SLUTRESULTATET i tävlingen är OK. Sen finns det alltid några som lägger in egna udda aspekter i sitt röstande som att de t.ex. inte gillar slöjstjärtar, inte gillar svenska fiskar eller att de tvärtom röstar på ett foto för att det visar deras favoritfisk etc. Ju fler som röstar - desto mindre påverkas resultatet av detta.

Experimentellt foto är helt OK så länge som det håller sig inom ramarna för temat men samtidigt så är det ju också som så att detta är en akvaristisk hemsida och inte en foto hemsida då tror jag nog som flera har påpekat att för de allra flesta så väger det akvaristiska betydligt högre än det "fototekniska". Detta är ju inget unikt med zoopet - det är bara att kolla på andra akvaristiska fototävlingar som på ciklid.se och ciklider.se där förhållandet är likartat. Om någon av dessa fototävlingar i så fall skulle anses sticka ut lite i experimentell riktning så är det väl i så fall zoopet. Vi vågar ju t.o.m. välja lite udda teman som t.ex. "Färgen röd", "Titt ut", "Närgånget", "Stim" etc.
Ciklid.se har först i år påbörjat med teman (dock än så länge bara med "artbeskrivningar som saknas"), medan ciklider.se inte har några teman alls.
Så trots allt är det faktiskt Zoopets fototävling som strävar mest efter förnyelse så att det inte bara blir "artbilder".
#42 - 16 februari 2009 09:30
Jodå, men trots allt så tycker jag att SLUTRESULTATET i tävlingen är OK.
Det tycker jag också.

Vi vågar ju t.o.m. välja lite udda teman som t.ex. "Färgen röd", "Titt ut", "Närgånget", "Stim" etc.

Ciklid.se har först i år påbörjat med teman (dock än så länge bara med "artbeskrivningar som saknas"), medan ciklider.se inte har några teman alls.
Absolut, Zoopet är den akvaristiska fototävling jag känner till som kommit längst i det avseendet. Men jag tycker att det är synd att att det ofta läggs så mycket energi på diskutera gränsdragning för teman istället för att använda det mer kreativt.

Det stämmer att Ciklider.se inte har några tematävlingar, underlaget är fortfarande för litet för att begränsa motiven.
#43 - 16 februari 2009 20:22
Oj, lite förvånad över resultaten är jag allt, men det betyder bara att jag inte tolkat temat som de flesta andra.
Trodde nog att just temat skulle vara min räddning till en högre placering med ett småkasst foto.

Jag fick ju tröstpriset iaf, så jag ska inte klaga allt för mycket :D
#44 - 18 februari 2009 13:41
Då jag har missat detta helt så får jag säga Grattis till Vinnaren!!
#45 - 18 februari 2009 18:03
petnym skrev:
Som hobby-fotograf sedan över 20 år tillbaka (ja, jag började tidigit!) märker jag en markant skillnad på hur man ser på bilder i fotograf-kretsar jämfört med vanliga semester-fotografer. Det jag ville uttrycka var bara att en del av det som det klankas ned på här skulle ha hyllats i fotograf-sammanhang. Två helt skillda världar nästan...

Äntligen har någon satt ord på fenomenet! Jag håller helt med.
#46 - 20 februari 2009 15:13
Jag gissar att detta foto blir årets bild! Grattis Milhue!
#47 - 20 februari 2009 19:27
Mamma Mia skrev:
Jag gissar att detta foto blir årets bild! Grattis Milhue!

Det hoppas jag inte :D

Men fin e den ;) min gamle kampis :p
#48 - 20 februari 2009 19:50
Det hade varit en värdig vinnare. :)
#49 - 20 februari 2009 19:59
Bilden som jag har som avatar nu, vad i den hade jag kunnat förbättra för att få en bild som jag kunde tävla med? (Men nu kan jag ju inte tävla med just den bilden eftersom den är publicerad nu)
Kjell Fohrman
Administrator
#50 - 20 februari 2009 20:24
JojjeN skrev:
Bilden som jag har som avatar nu, vad i den hade jag kunnat förbättra för att få en bild som jag kunde tävla med? (Men nu kan jag ju inte tävla med just den bilden eftersom den är publicerad nu)

Denna tråd handlar ju trots allt om "resultatet av fototävlingen". Varför inte starta en egen tråd om du vill ha råd, eller lägg in ditt foto (då i större format) i någon av de andra trådar som startat i frågor som denna
#51 - 20 februari 2009 20:29
Sorry kjell, kom och tänka på det nu. :p
#52 - 21 februari 2009 08:20
Tack så mycket :)

Annons