Resultat fototävlingen november

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 15 november 2008 19:09
[COLOR=black][FONT=Arial]Så är då novemberomgången av 2008 års fototävling avklarad – denna omgång, som hade ett valfritt tema, var årets i särklass jämnaste tävling. Mellan de 3 första skilde bara 0,08 poäng, den som hamnade på 13:e plats var bara 0,01 poäng från att hamna på 12 i topp.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]Den som vann denna omgång var Micke och därmed kniper han med 0,02 poängs marginal en plats i finalen om ”Årets foto”[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial] [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]Resultatet blev som följer[/FONT][/COLOR]
[FONT=Arial]1/ 8,29 Micke / “Furu”[/FONT]
[FONT=Arial]2/ 8,27 Miluhe / Placidochromis milomo[/FONT]
[FONT=Arial]3/ 8,21 Robin_Hedström / Lysmata debelius in the sun[/FONT]
[FONT=Arial]4/ 8,06 Petnym / Spotta grus![/FONT]
[FONT=Arial]5/ 7,58 Drd / Fundulopanchax nigerianus ”Masinje” [/FONT]
[FONT=Arial]6/ 7,21 Långås / Ärrad gosse[/FONT]
[FONT=Arial]7/ 6,19 Matte159 / L-330[/FONT]
[FONT=Arial]8/ 5,97 Raskens / Här svänger det![/FONT]
[FONT=Arial]9/ 5,74 Tenkare / Candy cane[/FONT]
[FONT=Arial]10/ 5,62 Mikey13 / Calle[/FONT]
[FONT=Arial]11/ 5,48 AORFISH / L.Ocellatus “Blue”[/FONT]
[FONT=Arial]12/ 5,38 Radioaktiva Räkor / Snabba vändningar[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Vi gratulerar vinnarna och övriga deltagare.[/FONT]
[COLOR=black][FONT=Arial]Vi har också en tävling där vi drar en vinst bland alla som deltar och den som hade turen med sig denna gång och vinner en Zoopetvinst är mickey13.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]Totalt kom det in ca. 682 röster och det skickades in 19 foton till denna omgång.

[/FONT][/COLOR]
[FONT=Arial][COLOR=black]Extravinst[/COLOR][COLOR=black]: Vi delar också i denna omgång ut en extravinst till Raskens. Anledning – jo Raskens är den ende som lyckats placera sig bland de 12 bästa i årets samtliga 11 omgångar. [/COLOR][/FONT]
[COLOR=black][FONT=Arial]Tävlingen ”Årets fotograf” är nu också avslutad och där blev det verkligen en strid ända in på målsnöret. Den som vann efter ”målfoto” var Robin_Hedström – ett stort grattis till segern [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]Tävlingen årets fotograf:[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]1/ Robin_Hedström 5 + 12 + 9 + 11 + 12 + 9 + 11 + 11 + 12 + 10 = 102[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]2/ drd 11 + 9 + 11 + 10 + 9 + 10 + 12 + 10 + 11 + 8 = 101[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]3/ Miluhe 8 + 12 + 6 + 6 + 12 + 8 + 4 + 12 + 10 + 11 = 89
4/ Raskens 6 + 2 + 5 + 2 + 5 + 4 + 7 + 3 + 8 + 7+ 5 = 54[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]5/ Långås 12 + 1+ 10 + 9 + 12 + 7 = 51[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]6/ eriahl 7 + 6 + 1 + 8 ´+ 10 + 7 = 41[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]7/ Jojkakim 1 + 4 + 12 + 2 + 3 + 8 + 2 + 8 = 40[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]8/ kaj.p 4 + 4 + 1 + 7 + 3 + 8 + 6 + 6 = 39[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]9/ Micke 6 + 11 + 9 + 12 = 38[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]10/ Whistler84 10 + 8 + 2 + 5 + 4 = 29[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]11/ azur 10 + 10 + 6 + 6 = 26[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]12/ Petnym 11 + 9 = 20[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]13/ miiaoo 5 + 9 + 3 + 2 = 19[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]14/ Tessilago 12 + 5 = 17[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]15/ Nitra98 7+ 8 = 15[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]16/ Vic 4 + 6 + 3 = 13[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]16/ matte159 2 + 2 + 2 + 1 + 6 = 13[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]18/ Vivan 3 + 8 = 11[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]18/ Tege 11[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]20/ Paatsu 10 [/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]20/ Guy Palm 4 + 5 + 1 = 10[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]22/ Annika 4 + 1 + 4 = 9[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]22/ Legob 9[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]22/ Galion 9[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]22/ Havre 9[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]26/ Sonja 8[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]27/ Pannecke 7[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]27/ Maria – Sjöjungfru 7[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]27/ Dysnomia 7[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]27/ Schumi 3 + 4 = 7[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]31/ Lubbe 5[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]31/ Dunderhake 5[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]31/ Endymion 5[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]34/ Tenkare 4[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]34/ Radioaktiva Räkor 3 + 1 = 4
36/ Mikey13 3[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]36/ Mona 3 [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]38/ AORFISH 2[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]38/ Millmir 1 + 1 = 2[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]
[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Arial]38/ Dezplay 2[/FONT][/COLOR]
[FONT=Arial][COLOR=black]41/ doctor 1[/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana][/FONT][/COLOR][/FONT]
[COLOR=black][FONT=Arial]ÅRETS FOTO[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]Dessa 12 foton har gått till finalen i ”Årets Foto”[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman]Äntligen matdags / Långås[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman]Öga för öga… / Miluhe (tema – närgånget)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman]Kungen av Västafrika / Robin_Hedström[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman]Chaetostoma milesi / Jojkakim (tema – malar)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman]Höstlegender / Tessilago[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman]Pengastim / Robin_Hedström (tema - stim)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman]Finns det hjärterum, så finns det stjärterum / Miluhe (tema – stim)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman]Parningsdans / Långås[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman]Aphyosemion gabunense gabunense / drd[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman]Ung VC10 – Miluhe[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman]Stigmatogobius sadanudio / Robin_Hedström (Tema – artbeskrivningar som saknas)[/FONT][/COLOR]
[FONT=Times New Roman]“Furu” / Micke[/FONT]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman] [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman]Totalt är det med andra ord hela 7 fotografer som fått med foton i årets final.[/FONT][/COLOR]
#2 - 15 november 2008 19:15
Stort Grattis Robin till vinsten !! :)

Och grattis till Mickey13 och Raskens oxå ;)

Glömde nästan Micke för månadens vinst [:o]:D Grattis! [:-76]
#3 - 15 november 2008 19:17
Grattis!
#4 - 15 november 2008 19:35
Grattis till vinsten
#5 - 15 november 2008 19:36
Grattis Micke och Robin!

Verkligen en kul omgång där det inte bara var mycket hög kvalitet men inte heller så förutsägbart vilka fotograferna var när man såg bilderna.

Kul också att hela 41 personer vågat sig på att skicka in och dessutom placerat sig bland de 12 bästa. Men det borde väl kunna bli det dubbla nästa år nu när var och så många har skaffat systemkamera.
#6 - 15 november 2008 19:42
Stort Grattis Micke till månadsvinsten.[:-86]
Grattis även Robin till årets fotograf.[:-61]
Även grattis till Mickey13 o mig för extravinsterna:D
#7 - 15 november 2008 20:10
Grattis alla vinnare! Riktigt jämnt i toppen.
admin
Christian Alfredsson
#8 - 15 november 2008 20:17
Grattis
#9 - 15 november 2008 20:36
Grattis Micke.
Jag blev störtglad av 2:a platsen
Bilagor:
#10 - 15 november 2008 20:39
Grattis Micke! Riktigt bra bilder den här omgången som gjorde mig väldigt nervös. Framförallt nu när DRD skickade meddelande på MSN om att min bild på en spottande fisk var bra (min var ju räkan!!). Det talar ju bara om att vem som helst kan vinna. :D
Sjukt bra omgång som för mig kommer gå till historien.

*edit*
Nu har jag läst de kommentarer jag fått och måste säga att det var väldigt snälla kommentarer. Inte ens Guy hade något negativt/konstruktivt att skriva. ;)
Milhue är välkommen till Akvarielagret för att själv se att jag faktiskt hållt inne med färgmättnaden. :D
Tackar och bockar allihopa!
#11 - 15 november 2008 20:49
Grattis till er allihop:)!
#12 - 15 november 2008 21:44
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Stort grattis till alla!![/COLOR][/FONT]
#13 - 15 november 2008 21:45
Tack och grattis till er andra också. Ett extra grattis till årets fotograf Robin, välkommen i gänget :).
#14 - 15 november 2008 21:48
Framförallt nu när DRD skickade meddelande på MSN om att min bild på en spottande fisk var bra (min var ju räkan!!).

Om du läser min kommentar på den spottande fisken kan du se att han inte var ensam om att tro det[:o]:)
#15 - 15 november 2008 21:54
Micke skrev:
Tack och grattis till er andra också. Ett extra grattis till årets fotograf Robin, välkommen i gänget :).

Tack! Är det nu man lutar sig bakåt i kontorsstolen? :D

Långås skrev:
Om du läser min kommentar på den spottande fisken kan du se att han inte var ensam om att tro det[:o]:)

:D
#16 - 15 november 2008 21:59
Jepp [8D]
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 15 november 2008 22:00

Fast inte för långt så att du ramlar baklänges - det har många andra "Årets fotografer" gjort och sedan inte kommit tillbaka till kommande år:p

Tidigare resultat:

Årets fotograf:
2005-Petnym; 2006-Micke; 2007-Petnym; 2008-Robin_Hedström

Årets foto:
2005-Sonja; 2006-Micke; 2007-Miluhe; 2008-??????
#18 - 15 november 2008 22:18
Fast inte för långt så att du ramlar baklänges - det har många andra "Årets fotografer" gjort och sedan inte kommit tillbaka till kommande år:p

Jag tror jag kommit på anledningen till det... kanske även jag går den vägen - vem vet.. det är en månads uppehåll nu.

Mer teman nu nästa säsong!!
Kjell Fohrman
Administrator
#19 - 15 november 2008 22:20
Jag tror jag kommit på anledningen till det... kanske även jag går den vägen - vem vet.. det är en månads uppehåll nu.

Mer teman nu nästa säsong!!

Innan man tagit dubbeln så kan man ju inte sluta i alla fall[:o]

Drar snart igång en tråd där ni kan komma med förslag på teman för nästa år.
#20 - 15 november 2008 22:22
Innan man tagit dubbeln så kan man ju inte sluta i alla fall[:o]
Det håller jag med om! :D
#21 - 15 november 2008 23:36
Alla udda årgångar är väl mina? :D
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 16 november 2008 10:00
petnym skrev:
Alla udda årgångar är väl mina? :D

Jag ser fram emot dina foton nästa år - fast konkurrensen har hårdnat:p
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 16 november 2008 10:02
Micke skrev:
Det håller jag med om! :D

Fegis är du som inte vågar ta upp striden med dagens ungdomar:D
#24 - 16 november 2008 16:24
Grattis till alla vinnare och ett extra grattis till robin som blev årets fotograf, way to go :)
otroligt många snygga bilder denna omgång.....
Hmm, grattis till mig med tydligen som vann ett extrapris :D jätteskoj.
Vad gör man nu för att få sin vinst?
Kjell Fohrman
Administrator
#25 - 16 november 2008 16:34
mikey13 skrev:
Hmm, grattis till mig med tydligen som vann ett extrapris :D jätteskoj.

Vad gör man nu för att få sin vinst?

Man kollar i vinstlistan http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=307&Itemid=163 och skickar ett pm till mig där man talar om vad man vill ha och vart det skall skickas
#26 - 16 november 2008 18:48
Woohooo 41a plats! :D

Stort grattis till alla vinnare, kul när det är så jämnt!
Man kanske skulle ta och göra ett par försök nästa år efter det här sabbatsåret från akvariefotograferingen.
Kjell Fohrman
Administrator
#27 - 16 november 2008 19:38
doctor skrev:
Woohooo 41a plats! :D

Stort grattis till alla vinnare, kul när det är så jämnt!

Man kanske skulle ta och göra ett par försök nästa år efter det här sabbatsåret från akvariefotograferingen.

Vadå sabbatsår - du blev ju 41:a:D
#28 - 16 november 2008 20:40
Vadå sabbatsår - du blev ju 41:a:D

:) Jag har för mig att jag tog bilden 2007.
Kjell Fohrman
Administrator
#29 - 16 november 2008 22:12
doctor skrev:
:) Jag har för mig att jag tog bilden 2007.

OK - jag förstår - ser fram emot dina bidrag under 2009:D

Annons