Reticulatus!

#1 - 12 juni 2008 16:03
För ett par månader sen fanns en tråd som undrade hur mycket man kunde tänka sig betala för sin drömfisk. Jag vet nu vad mitt svar är: Jag hade levt på vatten och nudlar i en månad för att ha råd.

Idag har jag och sambon varit ute och hämtat våra efterlängtade rockor. Var VÄLDIGT nervös under hemfrakten och körde långsamt så långsamt. De var väldigt fint och noggrant inpackade visade sig när vi anlände.

Allting verkar ha gått bra med transporten det enda som egentligen blev fel var när vi skulle ta oss ut till inköpstälelt för vi hade inte varit där tidigare och det låg mitt ute i den skånska skogen :D. Efter att ha fått uppleva många av de mindre skånska byarna tog vi tillslut kontakt med stället och fick en bättre vägbeskrivning.

Jag hade beställt ett par men vad jag fick vet jag inte än då de fortfarande är väldigt små i storleken (läs snusdos storlek).

Vänligt nog fick jag låna inkoopningsback och luftslang av min affär och däri har de huserat sedan 15tiden i eftermiddags. Tänkte föra över dem till akvariet om tio minuter. Är helspänd på hur de andra fiskarna kommer reagera på dessa småliv. De har definitivt märkt att något är på gång under dagen och beter sig lite konstigt.

Jag ska avsluta med att lägga in en bild på en av dem (knäppt i all hast).

[attach]943[/ATTACH]

Vad tycker ni?

Mvh Calle

Edit: Nu är de i! Här är första bilden.

[ATTACH]32611[/attach]

Nu gäller det bara att få dem att äta.[B)]
#2 - 12 juni 2008 16:30
Fina :) hoppas det går bra :)
#3 - 12 juni 2008 16:41
Tacktack =)
#4 - 12 juni 2008 17:18
Coola fiskar det där.
#5 - 12 juni 2008 18:33
Wow, snusdos storlek! Förstår jag att du är nervig!! Vad jag sett vissa lyckats få igång aptiten är en halvmosad räka med skal och allt. Men just detta områda är jag ingen expert på. :) Skulle vilja ha rockor, typ leopoldi, men har ingen plats för dem. :(
#6 - 12 juni 2008 18:42
o jag som just intalat mig att jag vill ha småkar i första hand... Fast rockor kanske det blir när barnet blivit betydligt äldre
#7 - 12 juni 2008 19:19
Som tur var så var jag inte riktigt medveten om deras storlek, annars hade nog svetten lackat :D. Småkar? 720 är väl litet? :)
#8 - 12 juni 2008 21:21
Fint. Inte för att stirra upp dig.
Kom hem idag och hittade min retic hona stendöd.
Det enda jag kan misstänka är värmen och en sönderslagen termometer. :(
Kommer nog att ge upp min andra rocka.
Kommer snart sätta in annons på akvarie och fiskar.
Så j***a less när sådant händer.
Ursäkta att jag stal lite av din blogg.

Röda mygg är en bra trigger, artemia fungerar. Blanda i lite klippta räkbitar och mysis i myggen så kan det fungera.

Vad matade dom med där du köpte dom?
#9 - 13 juni 2008 07:37
Fina! Grattis!

Annons