riktigt stort akvarium!

#1 - 15 september 2009 20:31
när jag var yngre, 4-5 år kanske, så har jag svaga minnen av att en granne till min farmor hade ett gigantiskt akvarium i sin källare. kanske kan ha varit 200*200*150 cm eller så. delvis byggt i trä.
I karet hade han en riktigt fin gädda och en j*vla massa växter.
har som sagt bara svaga minnen, men kan detta ha varit så? eller har jag drömt allt i hop. har inte sett någon privatperson med så stort förut. :confused:
#2 - 15 september 2009 21:19
När man var yngre 4-5 år kanske så uppfattade man allting mycket större. Hade en kulle där jag gick på dagis som jag uppfattade som en stor kulle. Den var nog inte ens 1.5m hög.....

Och det akvariet du beskriver är på 6000 liter. Känns väl stort. Dock är det ju inte omöjligt men glasskivorna skulle bli mycket dyra.
#3 - 16 september 2009 17:05
Grothras skrev:
När man var yngre 4-5 år kanske så uppfattade man allting mycket större. Hade en kulle där jag gick på dagis som jag uppfattade som en stor kulle. Den var nog inte ens 1.5m hög.....

Och det akvariet du beskriver är på 6000 liter. Känns väl stort. Dock är det ju inte omöjligt men glasskivorna skulle bli mycket dyra.

va tvungen att ringa farmor och fråga i dag. jag mindes rätt. men hon vet inte hur stort akvariet var. men de hade gäddan i akvariet i 6 år så den va nog bra stor. hehe
#4 - 16 september 2009 17:29
Häftigt helt klart. :)

Annons