Röd ciklid????

#1 - 19 september 2004 11:17
Hej! Jag var i går och köpte två stycken rödbuksciklider. Problemet då var att jag hade två mossaikguramis där i som mobbade dom här två ny så att dom knappt vågade röra sig. Jag lämnade då in mossaikguramisarna till en annan "fiskaffär" och fick då en ciklid som dom sa var rödciklid... men jag har sökt efter röd ciklid här men jag hittar inte det.. vet nån vad det kan vara för sorts ciklid...

Tacksam för svar!
#2 - 19 september 2004 11:20
Hej hej,

kan underlätta om du beskriver fisken, men kan vara röd juvelciklid du tänker på. Den ska om jag inte minns helt fel finnas i zoopets artregister.

/Tobias
#3 - 19 september 2004 11:27
Japp, Röd juvelciklid finns här på zoopet. Söker du efter den kan du titta efter det latinska namnet och söka på goolge. Under artbeskrivningen, i kommentatorfälten, finns även namnet på Röd ciklid. Sök på båda på goolge och jämför bilder.

Själv ser jag ingen skillnad på dom, jag har fyra Röd ciklid, köpta som det iaf, men det kan ju vara Röd juvelciklid.
#4 - 19 september 2004 11:27
Hej!
Den ser ungefär ut som en chokladciklid till formen och en viss del till färgen... men den är inte lika färgglad och har inte den svarta fläcken på sidan...
#5 - 21 september 2004 21:17
Hej!
Det visade sig att det trots allt var en chokladciklid... men tyvärr så var hon sjuk och tog igår...[:-118]
#6 - 22 september 2004 00:05
Hej

Färgerna kan variera på grund av hur den mår, humör och liknande. Fläcken på sidan syns inte alltid. Även om de har rödaktigt bröstparti tycker jag det låter mysko att de sålde dem som rödbuksciklid.

Här är en bild på min största chokladciklid:
http://www.zoonen.com/perzoonen/visabild.asp?oid=266040#

MVH Micke

Annons