Zaius skrev:Jag har ett standard akvarium på 375l. De minsta fiskar som jag har är zebrafisk och king blue tetra. Antar att jag är ute ur leken. Synd, det är ju en rätt så iögonfallande fisk, vilken art det nu rör sig om.
Nubi skrev:STORA m andra ord :) jag gillar neonstorlek :)
Hoppas ialf att Zaius fick svar på sin fråga :D
Nubi skrev::) nice! jag ser mig kongotetra på ca 20 st i ett 980L :D DEt vore grymt :D
Zaius skrev:Det kan röra sig om tre arter, antingen hemichromis lifalili, bimaculatus eller guttatus som jag såg i affären idag.
daniel_i_malmö skrev:Jag har ca 30 kongotetror i 960 liter. Och ett par knall röda röd ciklid däri dessutom. :d
Azur skrev:MKT TEXT
Jag gillar rödciklid. Det är en sån där gammal akvarieart som är extremt tålig och extremt lättodlad, och den är inte lika aggressiv (och gräver inte lika mycket) som t.ex. zebraciklid.
primox88 skrev:Har ett par som inte alls är aggresiv. Lekte otroligt nog efter 2 dagar när jag stoppade ner dom i min 375L balja. Tyvärr var dom riktigt värdelösa på att försvara ynglena så dom försvann efter 3 dagar. Nu har dom lagt ägg igen och denna gång ska jag fixa en ordentlig yngelkasse. Har dom tillsammans med zebraciklid,trewavase,jack dempsey och nån labyrintfisk som kom med när jag köpte rödciklderna och dom fungerar bra tillsammans.