röd juvel ..yngel/romfrågor AKUT!!!

#1 - 29 mars 2008 18:48
mina hemichromsi lifalili la nyss rom i mitt stora malawikar (gjorde dom för 2 dagar sedan nu också men då försvann all rom pga av hungriga fiska :s )

jag skrev då en liknande tråd och kom då fram att man skulle lägga dom i ett separat yngelkar men jag fick inte ta livet av min flickvänns fiskar :(

så nu bara för att jag skulle få ha rommen ifred och ej uppäten så slänge jag bara i den krukan med rommen på i en hink med honan/hane och en doppvärmare och pump för dom vill ju ha syrerikt vatten...

dom överger väl inte rommen nu eller vad man ska säga ?för dom flyttar väl rommen efter dom har lagt den till en förutvald grop men denna finns ju inte i hinken :p ...

hur många dagar tar de tills rommen kläcks ?

hur fan kan samma par lägga rom inom 2 dagar ?:S

e alla lifalili så orädda och lägger rommen helt öppet ? jag har kolla båda dagarna när dom har lagt rommen och idag stod jag tillochmed med kameran med blixt på och tog kort :p på både leken och rommen (nån som vill ha ?:P)

men dom e ju dumma som lägger de på toppen av en kruka mitt i karet med ca 20-30 fullvuxna malawis blir ju mat direkt... nått man kan göra åt dé ?
#2 - 30 mars 2008 22:22
tråden kan låsas ...all rom e borta.....

Annons