Röd turkos diskus

#1 - 4 oktober 2008 15:47
Har varit på auktion idag.. ropade in 3st diskuser av sorten röd turkos.. Har alltid varit lite nyfiken på just diskus och tycker att de är väldigt vackra, o så hörde jag mej själv ropa in dom.. så kan det gå [:o]

Just nu ligger de i sina påsar i akvariet o acklimatiserar sej lite..

Har ett 450L juwel vision som jag tänkte att de skulle få bo i. Har ett gäng skalarer (marmor/pärlemor), kongotetror, kardinaler, rödmunstetror, corydoras sterbai, ancistrus, 1 pictus mal och 2 regnbågar (olika sorter, en blå och en röd.. fått dessa av en bekant) o sen 2 platysar och 2 små kakaduor..
Det är väl helt ok att de går ihop med dessa? Tänkte lixom inte längre än näsan räckte idag kände jag..

Höjde precis temperaturen i akvariet oxå, såg att den låg på 25grader. De vill väl ha varmare än så? Ialf sa min kompis det som var med..

Åh vilket spontanköp det blev, inte så genomtänkt, men de är otroligt vackra dessa tre (synd att det itne var fler bara, 4 hade varit lagom).
De är ungefär 9-11cm (svårt att mäta, de är ju typ runda :p)

Nåt speciellt jag ska tänka på? Ska sätta mej nu o fråga runt lite på forumen efter bra tips ;)
#2 - 6 oktober 2008 08:15
Om jag vore i dina kläder skulle jag flytta regnbågarna och pictusen då de kan vara lite för nervösa och stirriga för att diskusarna ska trivas ordentligt.
Tempen i karet får du höja till 28-30 grader men tänk på att högre temp drar med sig lite sämre syresättning i karet:).

Annons