Röd zebra i andra färger?

#1 - 28 mars 2008 12:16
Jag har ett akvarium här på jobbet där vi har malawi. Har kollat och kollat och enligt allt som jag hittar här så ska det vara röd zebra. Söker och söker på dessa fiskar men jag har ett problem.
Fiskarna här på jobbet ser ut som en zebra precis men hanarna är gula och honorna bruna?
är det verkligen röd zebra då? har kollat igenom ett antal sidor nu för att hitta den rätta på bild men de går inte.

Tacksam för svar + bilder.

// AnnSofie

[EMAIL="ann_sofie_stenberg@hotmail.com"]ann_sofie_stenberg@hotmail.com[/EMAIL]
JeBoro
#2 - 28 mars 2008 12:32
Jag har aldrig hört talas om gula hanar och bruna honor, tror inte det är röd zebra.
Är honorna helt bruna eller är dom spräckliga med bruna fläckar?
#3 - 28 mars 2008 12:41
nej de är helt bruna. Håller på å nystar i det där men ja. Hon som hade jobbet innan mig skaffade in dem och överallt hittar jag papper om röd zebra...
kan man lägga in bilder här trots att man inte är guldmedlem?
det är de gula som har tydligast och störst äggfläckar...
JeBoro
#4 - 28 mars 2008 12:53
det är om du lägger upp bilder på nån annan sida och länkar dit men fråga inte mig hur man gör :)
#5 - 28 mars 2008 12:56
hmmm... får ta och prova det men det måste bli efter helgen då... Har du några förslag på vad det kan vara?
JeBoro
#6 - 28 mars 2008 13:03
Finns sidor där man kan lägga upp sina bilder gratis en tid men har aldrig provat det själv och jag har tyvärr inget förslag, finns säkert någon annan som läser denna tråden som kan hjälpa dig :)
#7 - 28 mars 2008 20:44
Skaffa en zoon på www.zoonen.com . Där kan du sedan lägga upp bilder och länka till din zoon där man kan kolla =)
#8 - 28 mars 2008 21:03
det är inte säkert att det är samma art
JeBoro
#9 - 28 mars 2008 21:08
Nej troligtvis inte. Jag har funderat lite på dom bruna om det kunde vara rostciklid http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=85 och att den gula är någon annan art
#10 - 3 april 2008 05:37
ska försöka fånga de på bild idag... får se om jag lyckas :D
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 3 april 2008 07:14
Några bruna rödzebrahonor finns inte.
Däremot kan hanarna bli gulaktiga om de matats med foder som bleker ur färgerna.
#12 - 3 april 2008 20:22
Några bruna rödzebrahonor finns inte.

Däremot kan hanarna bli gulaktiga om de matats med foder som bleker ur färgerna.

Men det finns däremot i sjön? Eller iallafall enligt bilderna som finns i Ad Konings Malawi cichlids CD-Rom

Annons