Hej "! Min rödzebra fick ägg för ca. 2 veckor sen.Hon blir ganska jagad, ska jag flytta henne nu? vad ska jag mata ynglen med.Har artemia , men kan man mata med typ bosmider också?
Ja har du ett yngel kar så kan du göra det iaf om hon jagas hårt i det karet hon går i. Mata ska du inte göra för hon kan inte ta mat pga ynglerna som hon har i munnen. Så låt hon gå i yngelkaret tills hon har spottat sen kan du mata ynglerna med artemia.
Nykläckta artemiaägg är det bästa yngefodret, därefter trycker jag att t.ex. cyclops är bra yngelfoder. Speciellt till fisk typ rödzebra eftersom deras färger förstärks med detta foder.
Hej
Lånar tråden lite. Jag har fått mina första yngel av röd zebra igår. Tror att det blev sju stycken (kanske några gömmer sej). Alla ynglen är röda/gula. Innebär det att det enbart är honor eller ändrar de färg senare? Hanen är i detta fall blå.
Nu fick hon ynglen.Men det var bara två st. :(
De kommer inte att hitta maten i de akvariet så (70 l)så jag flyttade dem till ett mindre.ca. 2 liter.Men kan jag flytta honan dit också, eller är det för litet för henne? de ska ju vara bra att ha honan tillsammans med ynglerna har ja hört...