Rödzebra

#1 - 18 mars 2006 11:33
Hej "! Min rödzebra fick ägg för ca. 2 veckor sen.Hon blir ganska jagad, ska jag flytta henne nu? vad ska jag mata ynglen med.Har artemia , men kan man mata med typ bosmider också?

/Rasmus
#2 - 18 mars 2006 11:54
Ja har du ett yngel kar så kan du göra det iaf om hon jagas hårt i det karet hon går i. Mata ska du inte göra för hon kan inte ta mat pga ynglerna som hon har i munnen. Så låt hon gå i yngelkaret tills hon har spottat sen kan du mata ynglerna med artemia.

Mvh Mattias
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 18 mars 2006 12:15
Nykläckta artemiaägg är det bästa yngefodret, därefter trycker jag att t.ex. cyclops är bra yngelfoder. Speciellt till fisk typ rödzebra eftersom deras färger förstärks med detta foder.
#4 - 25 mars 2006 10:36
Hej
Lånar tråden lite. Jag har fått mina första yngel av röd zebra igår. Tror att det blev sju stycken (kanske några gömmer sej). Alla ynglen är röda/gula. Innebär det att det enbart är honor eller ändrar de färg senare? Hanen är i detta fall blå.
#5 - 25 mars 2006 10:38
Det kan bli röda hannar med o blå hannar är blå från början
#6 - 25 mars 2006 10:42
[quote=Berserken]Det kan bli röda hannar med o blå hannar är blå från början[/quote]

Ok. Men kan det verkligen bli röda hanar om hanen nu är blå:confused:
#7 - 25 mars 2006 10:48
Ja men dom röda hannar jag haft har varit lite blekare än honorna
#8 - 25 mars 2006 13:50
Nu fick hon ynglen.Men det var bara två st. :(
De kommer inte att hitta maten i de akvariet så (70 l)så jag flyttade dem till ett mindre.ca. 2 liter.Men kan jag flytta honan dit också, eller är det för litet för henne? de ska ju vara bra att ha honan tillsammans med ynglerna har ja hört...

/Rasmus

Annons