rolig o intressant mellanstor L-mal?

#1 - 26 februari 2005 20:46
jag behöver en tuff L-mal som kan komma fram när jag släcker till akvariet och sätter på månljuseffekten.. mellan 10-20 cm som är íntressant och tuff och så.. som de flesta L-malar är.. det går just nu två ancistrus i karet som e på 160 liter.. men jag vill ha nåt mer med personlighet..
tips?
#2 - 27 februari 2005 11:52
finns det ingen förutom ancistrus?
#3 - 27 februari 2005 11:59
finns det ingen förutom ancistrus?

Det finns flera, men det är nog enklare för dig att undersöka vilka L-malar du kan få tag på och sedan lägga in en fråga om just den arten.
#4 - 27 februari 2005 12:27
hmm.. kanske är bäst.. ska kolla vad dom har...

ändring:

dom jag köper hos ska ha:

L-001- Joselimaianus

L-002- Tiger Panaque

L-103- Clown Pleco VF

L-191- Royal Pleco VF

L-260- Queen Arabesque

L-320- Pseudacanthicus

L-333- Hypancistrus

nån mal Adonis 10-15cm VF

Panaqe sp Peru VF

och antagligen en massa massa fler...

kanske passar någon av dom jag nämnt in på mina krav? eller gör någon annan L-mal det? säg den ändå isåfall.. dom kan ju alltid ha den inne ändå..
#5 - 27 februari 2005 16:24
Alla utom Panaqe,Adonis och Royal pleco kan du ha.
Du kan ju titta på planetcatfish.com om du vill ha
lite info.
MVH Richard
#6 - 27 februari 2005 17:42
[QUOTE=gigardt]Alla utom Panaqe,Adonis och Royal pleco kan du ha.
Du kan ju titta på planetcatfish.com om du vill ha
lite info.
MVH Richard[/QUOTE]
tyckte inte att nån av dom som fanns på artbeskrivningar av dom passade alls.. ska kollla planetcatfish..
#7 - 27 februari 2005 17:46
I den storleken är nog Clownplecon tuffast... man ser mest av dem. Golden Nugget kan ju vara OK, även om vissa sorter nog blir lite längre än 20 cm... L-134 är en söt och liten mal.. men lite skygg...
Spana in mitt fotoalbum om du vill.. finns bilder på ovanstående malar där...
#8 - 27 februari 2005 17:48
Är det A-lagret du ska handla på lr? Köpte en L-333 för några veckor sedan där. Den är ganska så skygg o har gräft ut en grotta under varje rot, otroligt vacker mal, synd att den är så skygg. Men enligt Andreas på A-L så är det en mal som är framme ganska mkt, o den är framme mer o mer för varje vecka nu. Gav 350 kr för min o ångrar det absolut inte!
#9 - 27 februari 2005 18:02
[QUOTE=Tant Nancy]I den storleken är nog Clownplecon tuffast... man ser mest av dem. Golden Nugget kan ju vara OK, även om vissa sorter nog blir lite längre än 20 cm... L-134 är en söt och liten mal.. men lite skygg...
Spana in mitt fotoalbum om du vill.. finns bilder på ovanstående malar där...[/QUOTE]
det gör inget om malen är skygg.. det är det som är lite av sporten.. att försöka få syn på den :) gärna det kombinetrat med en längd på runt 15 cm..
bara det att jag har lite lite med grottor och stenar osv i mitt kar nu.. ska försöka fixa det..

och både golden nugget och L- 134 var ju snygga iaf.. hur stor blir L - 134?

mattias89: nä jag handlar på akvarieteknik.. dom är grossister osv.
#10 - 28 februari 2005 08:45
Enligt PCF så blir L-134 ca 11 cm, så den borde ju passa hos dig... Vad gäller butiker så spelar det inte så stor roll var man handlar, dom kan ju alltid beställa hem det man vill ha. Jag gillar att beställa dem och åka till butiken när fisken anländer, då blir den inte ikoppad i butiken utan man kan ta den direkt hem, vilket utsätter fisken för ett stressmoment mindre... Dessutom brukar man få bra rabatt när man gör så, blir ju mindre jobb för butiken ...
#11 - 28 februari 2005 18:44
[QUOTE=Tant Nancy]Enligt PCF så blir L-134 ca 11 cm, så den borde ju passa hos dig... Vad gäller butiker så spelar det inte så stor roll var man handlar, dom kan ju alltid beställa hem det man vill ha. Jag gillar att beställa dem och åka till butiken när fisken anländer, då blir den inte ikoppad i butiken utan man kan ta den direkt hem, vilket utsätter fisken för ett stressmoment mindre... Dessutom brukar man få bra rabatt när man gör så, blir ju mindre jobb för butiken ...[/QUOTE]
11 cm är kanske lite litet.. skulle föredra 15 - 20 cm.. eller skrev jag 10 - 20 i första posten?
golden nugget är jag intresserad av.. ska kolla runt lite om den..

och ja, har dom inte fisken så kan dem kanske beställa... men eftersom att de mest säljer till återförsäljare och bara har öppet en gång i veckan så är det inte säkert.. plus att det inte är så troligt att fisken kommer på just den dagen dom har öppet.. då blir det ju inget minus stressmoment.. men jag kan ju fråga..

Annons