Romen borta med hanen fläktar vidare

#1 - 4 april 2006 17:28
Hallå, jag har haft en ancistrushane som legat inne i sin grotta ett dag nu och fläktat på en liten hög med rom.
Nu när jag tittar in finns ingen rom kvar. Inte för att jag vet vart den tagit vägen, men det är väl inte omöjligt att någon annan fisk varit där och ätit upp den kanske.
Hanen ser i alla fall inte ut att fatta att den är borta utan han ligger kvar på samma sätt som han gjort innan.
Är detta vanligt? Någon som vet hur länge han kommer att stanna där innan han går ut och äter lite igen.
#2 - 4 april 2006 18:40
min hane slängde ut rom igår.. vet inte vad som var fel men han gjorde sig av med rommen iaf. han lär ju fatta att den är borta..
vet du när fiskarna la rommen? kan den ha kläckts?
#3 - 4 april 2006 19:02
Är du verkligen säker på att rommen är borta?
Vad jag förstått så fläktar han inte när rommen är borta.
#4 - 4 april 2006 19:07
Tror att det var ca 2 veckor sedan kanske som jag såg den. Hur länge brukar det ta innan den kläcks?
#5 - 4 april 2006 19:11
Kläcks= 3-4 dar
Yngel=Ca 2 veckor.

Vänta och se, tappa inte hoppet. Det gjorde jag - nästan.
Sen kom ynglen!
#6 - 9 april 2006 19:11
Hur går det Vronk? Sett något än?
#7 - 10 april 2006 07:56
Jepp, här är det full fart, eller det var det i förrgår i alla fall när alla barna ville ut ur grottan samtidigt. Nu är det flyttade till ett lite mindre akvarium tillsammanes med pappan och grottan de bodde i. Dock bor de fortfarnde mest inne i sin grotta.
#8 - 10 april 2006 09:06
Grattis! Så kul.
Hur många blev, har du kunnat räkna dem ännu?

Dom är verkligen söta och livliga, de små.
#9 - 10 april 2006 15:38
Nej, jag har inte kollat. Ska försöka flytta tillbaka pappan till det stora akvariumet ikväll och då kanske fler av de små visar sig när jag börjar röra runt i det lilla. Har dock sett minst 7 samtidigt.
Riktigt söta är de. Så coolt att de ser ut exakt som de stora fast att de är så pyttesmå.
Tror dock att alla blev svarta. Hade hoppats på några albino, men det kanske det inte ens kan bli om inte någon av föräldrarna är det.

Kan ju förresten passa på att fråga. Går det ha ancistrusyngel tillsammans med platy yngel. Min platyhona borde nämligen också föda snart och jag har bara ett yngelkar.

Annons