rör

#1 - 3 juni 2008 14:38
var får man tag i sådanadär orange rör i typ keramik eller sten eller vad det nu är?? ser ut som lerkrukor i materialet.
#2 - 3 juni 2008 15:37
Om dom står upprätt så kan man använda dom som diskuslekkoner, om dom ligger ner så är det antagligen tänkt som gömställen åt fiskar eller som malgrottor.

//C
#3 - 3 juni 2008 16:34
fråga efter tegelrör på din lokala bygghandel och speca önskad storlek, vissa har andra inte..
#4 - 3 juni 2008 17:02
Om dom står upprätt så kan man använda dom som diskuslekkoner, om dom ligger ner så är det antagligen tänkt som gömställen åt fiskar eller som malgrottor.

//C

ja det var väl inte användningområde jag funderade över.. utan vart man köper dem. de ska användas till malarna
#5 - 3 juni 2008 17:03
Gaffel skrev:
fråga efter tegelrör på din lokala bygghandel och speca önskad storlek, vissa har andra inte..

okej.. men är det nåt material man skal passa sig mot och nåt som är lämpligare?
#6 - 3 juni 2008 17:05
lucille1 skrev:
ja det var väl inte användningområde jag funderade över.. utan vart man köper dem. de ska användas till malarna

Haha, sweet. Jag läste inte alls känns det som. Ber hemskt mycket om ursäkt.

Gällande rören så ska du ha vanligt obehandlat omålat tegel.

//C
#7 - 3 juni 2008 22:48
Tror att du letar efter dräneringsrör av tegel,finns hos välsorterade byggvaruhandlare...
#8 - 4 juni 2008 06:01
Haha, sweet. Jag läste inte alls känns det som. Ber hemskt mycket om ursäkt.

Gällande rören så ska du ha vanligt obehandlat omålat tegel.

//C

haha ingen fara :D ska ge mig ut på rörjakt i eftermiddag
#9 - 4 juni 2008 06:14
Tror att du letar efter dräneringsrör av tegel,finns hos välsorterade byggvaruhandlare...

ska se mig om
#10 - 4 juni 2008 17:39
- Jag hade turen att få tag "massor" av tegelrör i rätt dimension. De hade använts till dränering runt att hus som bygges på 50-60-talet. Rör från senare tid är ofta av en grövre kaliber och inte lika populära att ha i avkarier. Tror tyvärr att bygghandlare bara kan erbjuda de sistnämnda. Men du kanske vill ha grövre dimension. Vad vet jag.

Mina rör har en innerdiameter på cirka 55mm.

Annons