Rött eller vitt till Malawi?

#1 - 18 augusti 2007 15:15
Hej på er.

Tänkte starta ett Malawikar och vill ha BTN-Slimline i det. Vilken av det två slimlinefärgerna är mest "rätt" till Malawisar?
Egentligen hade jag nog inte tänkt att ha några växter i karet men jag har inte riktigt bestämt mig än så jag kanske kommer att ha i nåt litet grönt ändå... Vilken växt är då mest "rätt" för malawi?

Tack o hej.
/ Erik
#2 - 18 augusti 2007 15:20
vet inte vad som är "rätt", men jag kör med BTN slimlines röda bakgrund, och växter har jag Anubis, kninum-lök och javaormbunke... jag tycker det blivit snyggt och har inte haft problem med att de tuggat på dem...
#3 - 18 augusti 2007 18:44
vet inte vad som är "rätt", men jag kör med BTN slimlines röda bakgrund, och växter har jag Anubis, kninum-lök och javaormbunke... jag tycker det blivit snyggt och har inte haft problem med att de tuggat på dem...

Har du något bild??? Blev nyfiken eftersom jag oxå funderar på BTN slimlines.
#4 - 19 augusti 2007 00:35
ernie skrev:
Hej på er.

Tänkte starta ett Malawikar och vill ha BTN-Slimline i det. Vilken av det två slimlinefärgerna är mest "rätt" till Malawisar?

Egentligen hade jag nog inte tänkt att ha några växter i karet men jag har inte riktigt bestämt mig än så jag kanske kommer att ha i nåt litet grönt ändå... Vilken växt är då mest "rätt" för malawi?

Tack o hej.

/ Erik

Hej Erik om du bor i Gtg så kan du besöka Herkules zoo dom har bada i deras akvarium (inred) så kan du bestämma vilket tycker du mer om eller prata med personalen och fråga vilken av dom är mer korrekt för malawisar:):)
#5 - 19 augusti 2007 11:41
Rött ger ett litet varmare intryck. Ser lite trevligare ut tycker jag.
#6 - 21 augusti 2007 16:15
Hejsan o tack för svaren..

Det hela blev ju inte riktigt så "biotopriktigt" som jag hade tänkt från början. Men jag känner mig himla nöjd ändå! Bakgrunden blev en svart, tunn plastbakgrund (tror att det är en Aquael) som jag hade sen innan och den övriga inredningen blev ganska fin sand och ett gäng stenar som jag också hade liggande sen innan... Inga växter än så länge men det kanske kommer. (Har ju å svårt att bestämma mig..) Detta är ju mitt första försök med Malawi så jag beslutade mig för att köra med Golden.. Verkar ju vara en lämplig "nybörjarmalawi". Så idag har jag inhandlat åtta stycken och nu när dom är nere i sitt nya hem så känns det ju som att inredning och annat spelar mindre roll. Dom är ju så tokfina!!!

Ha det gött / Erik.

Annons