http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1085399.ab
[:-5]
Hoppas att dom hänger ägarna i närmaste Lycktstolpeerikthur skrev:
Julle* skrev:Asså ja skulle kunna säga j**ligt fina (i mina öron) ord till er som tycker att de va rottwilers fel, e ni så tröga så att ni inte fattar att det e ägarns fel????? Visst de är en sort av kamp hund, men då borde ju ÄGARNEN va smart nog att fatta att han i det här fallet inte klarar av en sån här hund. Rottwiler är ingen hemma hund, som man sitter o gosar med. Den är gjord för att vakta och beskydda. Där av att man använder den som vakt hund.
Men sluta för he***te gnälla på hunden.[:-11][:-108]
Kjell Fohrman skrev:Var inte arg på Erikthur han skriver som han har förstånd till:p
hambli skrev:erikthur har inte skrivit något. bara dunkat sitt huvud i väggen :D
Julle* skrev:Asså ja skulle kunna säga j**ligt fina (i mina öron) ord till er som tycker att de va rottwilers fel, e ni så tröga så att ni inte fattar att det e ägarns fel????? Visst de är en sort av kamp hund, men då borde ju ÄGARNEN va smart nog att fatta att han i det här fallet inte klarar av en sån här hund. Rottwiler är ingen hemma hund, som man sitter o gosar med. Den är gjord för att vakta och beskydda. Där av att man använder den som vakt hund.
Men sluta för he***te gnälla på hunden.[:-11][:-108]
Kjell Fohrman skrev:Var inte arg på Erikthur han skriver som han har förstånd till:p
erikthur skrev:[SIZE=5]Fantastiskt att så många kritiserar mej.[/SIZE]
[SIZE=5]Jag har inte bitit ihjäl något barn - det var faktiskt en Rottweiler som gjorde det.[/SIZE]
erikthur skrev:Men visst du kanske har rätt att det ursäktar Rottweilers "kärlek" till småbarn.
Kjell Fohrman skrev:Borde inte myndighterna ta kraftag mot alla från Huskvarna - det är ju t.o.m. så illa att de där går runt nakna på gatorna http://huskvarna.lny.se/naken-man-soktes-i-huskvarna-148/
Kjell Fohrman skrev:Nej men risken är lika stor att bli mördad av en Huskvarna-bo som den är att bli dödad av en Rotweiler och inget startar klappjakt på Huskvarna-bor för den sakens skull.
qenzo skrev:Ja för så där 200 år sedan var de nog det... Idag är det en BRUKShund, dvs bär egenskaper framavlade för att klara av FM's (Försvarsmakten) arbetsuppgifter, såsom patrullering vid bevakning osv.
Rottisen är inte ens en "sorts" kamphund...
I övrigt kan jag bara hålla med. Rottisen kräver oftast massor av sin förare och det är fy skam att folk likt vissa här inne, anser att hela rasen är "paj" då de uppenbarligen inte har något annat än medias pittvridningar att gå efter...
erikthur skrev:Så om jag förstår dej rätt så menar du att det är mer eller mindre ursäktligt att Rottweiler biter ihjäl barn och andra hundar för att ni från t ex Jonseryd har ihjäl barn. Eller påstår du verkligen att Huskvarnabor mördar mer än ni gör. I så fall är det inte att likna vid förtal?
Kramfors skrev:Åter till en anledning att förbjuda Rottweiler, den är stor, stark, vakter, kräver kunskap av ägaren.
När man gång på gång får läsa om Rottweiler som angripit människor hundar och även dödat, finns det då anledning att ha den rasen fritt i samhället.
Att dra fram Huskvarnabor som Fohrman gör är löjligt.
erikthur skrev:Inget barnamord idag vad jag vet.
Och sist var det väl en psykotisk person som gjorde det i Norrahammar.
Men du har helt rätt i att den personen även rörde sej här i Öxnehaga eftersom han tände eld på mammans lägenhet här i kvarteren.
Men visst du kanske har rätt att det ursäktar Rottweilers "kärlek" till småbarn.
Kramfors skrev:Åter till en anledning att förbjuda Rottweiler, den är stor, stark, vakter, kräver kunskap av ägaren.
När man gång på gång får läsa om Rottweiler som angripit människor hundar och även dödat, finns det då anledning att ha den rasen fritt i samhället.
erikthur skrev:Ok - så, Kjell, ditt problem är bara det att jag upplyst om att en Rottweiler ånyo dödat ett barn i Frankrike i ditt forum på vilket du svarar genom att diskutera barnamord och att någon möjligen sett en naken man i Huskvarna. Ditt sätt att tänka förbryllar mej något.
qenzo skrev:Men det är väl ff lönlöst att ens försöka få dig m.fl att fatta, att det farliga inte är hundrasen, utan det pucko som håller snöret.
Kramfors skrev:
Lutt skrev:Att dra fram Rottweilers som Kramfors och Erikthur gör är bara löjligt.
erikthur skrev:Glömde lägga till detta -
Ett pucko med Rottweiler eller ett pucko utan Rottweiler. Givetvis föredrar jag det senare och lösningen på det problemet har redan Kramfors tänkt ut.
Det andra problemet då... En Rottweiler med ett pucko eller en Rottweiler utan ett pucko är lite svårare att besvara. Hellre att någon håller i besten än att ingen håller i den...
Men dagens nyhet var ju faktiskt det att en Rottweiler ånyo bitit ihjäl ett barn i Frankrike. Nothing more - nothing less.
Jag finner det underligt att Rott-älskarna inte kan beklaga händelsen mer. Somliga attackerar mer som Rottweilrar istället för att stanna upp och betänka vad som hänt.
erikthur skrev:[SIZE=4]Än en gång det var varken jag eller Kramfors som var i Frankrike och bet ihjäl ett småbarn. Det var en Rottweiler. Punkt slut. Och vore det inte på sin plats med några sympatier för barnet här...[/SIZE]
erikthur skrev:[SIZE=4]Än en gång det var varken jag eller Kramfors som var i Frankrike och bet ihjäl ett småbarn. Det var en Rottweiler. Punkt slut. Och vore det inte på sin plats med några sympatier för barnet här...[/SIZE]
Lutt skrev:Buggar ditt tangentbord eller vill du bara bli sedd?
Som Kramfors skrev ingen är förvånad över att det var en huskvarnabo om någon blir dödad.
erikthur skrev:Det tog Micke_A många inlägg innan han kunde lägga in en halv mening om att det var en tragisk händelse. Men den var svår att hitta bland all galla han spytt upp. Jag har redan lyckat dej till med resten av ditt liv förresten. Så fortsätt med det.
erikthur skrev:Det tog Micke_A många inlägg innan han kunde lägga in en halv mening om att det var en tragisk händelse.
janne dansk skrev:obs tänk at erikhur är sjukskriven o inte har annat att göra för tillfället[:o]:rolleyes:[:-159]mvh janne
erikthur skrev:Det tog Micke_A många inlägg innan han kunde lägga in en halv mening om att det var en tragisk händelse. Men den var svår att hitta bland all galla han spytt upp. Jag har redan lyckat dej till med resten av ditt liv förresten. Så fortsätt med det.
janne dansk skrev:obs tänk at erikhur är sjukskriven o inte har annat att göra för tillfället
mvh janne
Kjell Fohrman skrev:Nåväl då drar jag väl fram Kramfors-bor istället:p
Där skulle man uppenbarligen behöva en Rottweiler istället för schäfrar för att överleva http://www.expressen.se/nyheter/1.888019/man-knivmordad-i-kramfors
Är inte detta något att bli upprörd över istället
Katharina skrev:Han har t om lyckats att reta upp flera av de lugnaste här på Zoopet...
erikthur skrev:Vem har vart sjukskriven? :confused:
Inte jag mer än under tiden jag var på sjukhuset iaf.
In med ambulans, ett dygn på HIA och några dygn på med klin. Jag förlorade 2 arbetsdagar bara. :)
Med duktiga läkare och effektiva mediciner behövde jag ingen sjukskrivning trots att jag var närmast döende vid ankomsten några dagar tidigare. Men akut lungödem är inget kul alls . :(
CizziB skrev:Läste nånstans att de som toppar listan på attacker mot människor är retrivers... men blir det några löpsedlar om familjens golden biter ett barn? Nej då det är inte intressant för media! Bara för att det råkar vara en rottis eller nån kamphund som biter/dödar nån så säljs det extra många upplagor av tidiningen... Det finns "rötägg" innom alla raser... Men dom "rötäggen" skulle inte finnas om det vore för människan... Så det är människan man ska skylla på i första hand, inte hundrasen!
Kramfors skrev:
Kramfors skrev:
CizziB skrev:Läste nånstans att de som toppar listan på attacker mot människor är retrivers... men blir det några löpsedlar om familjens golden biter ett barn? Nej då det är inte intressant för media! Bara för att det råkar vara en rottis eller nån kamphund som biter/dödar nån så säljs det extra många upplagor av tidiningen... Det finns "rötägg" innom alla raser... Men dom "rötäggen" skulle inte finnas om det vore för människan... Så det är människan man ska skylla på i första hand, inte hundrasen!
Mischa skrev:Finns ingen sådan statestik förd i sverige utan är en ren hörsägen, däremot förekommer mycket statestik i delstater i USA.
Men hur pålitligt är det? alla raser är inte lika delade över hela landet inte heller kan man hindra en skev individ att höja statestiken för hela rasen.
Mischa skrev:Har aldrig sett någon svensk bettstatestik, inte heller någon som kunnat hänvisa till någon, det enda är som sagt en gammal stastestik från en delstat i usa.
Har själv åkt till vårdcentralen för hundbett och ingen visade intresse för att veta vilken ras jag blivit biten av, utan dom frågade om det var min hund eller någon annans....
Lutt skrev:
Sverige har bettstatistik men inte vilka raser som bitit och du blev då med i statistiken när du åkte till sjukhuset.
Mischa skrev:Jo, att det förts hurvudare det är "familjens" eller nån annans hund som bitet det vet jag, men jag syftade just på rasrelaterat, och det har jag bara sett rapporter från USA, likaså mentaltest.
Lutt skrev:USA och österrike har jag sätt....vill dock veta varför du tror att bettstatistiken i USA var bara i en delstat? Jag har några stycken i andra tråden, någon tog jag upp för att folk sa att ett förbud hjälper, men enligt statistiken så gjorde det inte det.