rovciklid till mitt 400l kar??

#1 - 15 augusti 2007 14:13
hade tänkt att jag skulle göra om mitt 400l juwelakvarium så småningom, vill testa nåt nytt.
jag vill ha ett artakvarium med någon ovanlig fisk i. kollade lite på arowana men kom snabbt fram till att dom blir alldeles förstora i mitt akvarium.
sen funderade jag på någon rovciklid eller liknande.

någon som har några bra tips och förslag få fisksorter som funkar i ett 400l kar??
hellre några stora än en massa små.

tack så länge /Andreas
#2 - 15 augusti 2007 18:41
[:-117]
#3 - 15 augusti 2007 18:53
påfåglar men det är nog snäppet för litet för dem. annars kanske guldsömmar, ingen riktig rovciklid kanske men dem äter ju iallafall liknande i naturen, de blir rätt så stora.
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=170
#4 - 15 augusti 2007 22:37
Påfåglar är tråkiga. Testa Jaguarer. Sjukt arga :)
#5 - 16 augusti 2007 07:21
Saftsoppa skrev:
Påfåglar är tråkiga. Testa Jaguarer. Sjukt arga :)

[COLOR=#0000ff]I artbeskrivningarna står det att den blir 50cm lång och behöver ett akvarium som är 300cm långt.[/COLOR]
[COLOR=#0000ff]Med andra ord tycker jag att du ska sakffa ett mycket större kar än 400l om du ska ha dessa bjässar![/COLOR]
[COLOR=#0000ff]Tyvärr är jag inte den bästa på STOORA, aggressiva fiskar då detta inte riktigt passar mig. Jag har ett 222l (ganska litet för de sorterna) och jag älskar Ellioticiklider och liknande fiskar (mycket lugna o fina).[/COLOR]
#6 - 16 augusti 2007 07:26
Crenicichla, kanske?
#7 - 16 augusti 2007 12:23
påfåglar är tråkiga likaså guldsömmar. eftersom jag inte har ett akvarium på 300cm så blir det inte jaguarer heller :)

daniel blom, dom såg ju ganska roliga ut, googlade bara lite snabbt, vet inget om dom.

har tänkt lite på nån tanganyika ciklid kanske, fast nån ovanligare och helst lite mer rovciklid än tropheus eller liknande.

får se vad det kan bli, blir inte riktigt än ändå.

komn gärna med mer förslag.

/Andreas
#8 - 1 augusti 2008 16:33
matte159 skrev:
[COLOR=#0000ff]I artbeskrivningarna står det att den blir 50cm lång och behöver ett akvarium som är 300cm långt.[/COLOR]

[COLOR=#0000ff]Med andra ord tycker jag att du ska sakffa ett mycket större kar än 400l om du ska ha dessa bjässar![/COLOR]

[COLOR=#0000ff]Tyvärr är jag inte den bästa på STOORA, aggressiva fiskar då detta inte riktigt passar mig. Jag har ett 222l (ganska litet för de sorterna) och jag älskar Ellioticiklider och liknande fiskar (mycket lugna o fina).[/COLOR]

Haha mina elliotis är inte lugna, i alla fall inte alfa-paret. de mobbar sönder mina två små andra, speciellt när de leker. Men absolut mycket vackra och charmiga fiskar som blir runt 15 cm. Rekommenderas starkt!!

Annons