Säg till mig att jag ska skärpa mig!

#1 - 8 december 2006 12:38
Kan inte köpa ett akvarie till! Har redan två! Men vill :(

Suck. Det är som en drog detta.
#2 - 8 december 2006 12:59
köp ett till! jag har 5...
#3 - 8 december 2006 13:11
Håller med om att du ska köpa ett till, man kan aldrig få för många burkar:p Som mest så har jag haft 6burkar igång och just nu har jag ingen men ajg känner att jag snart kommer att vara uppe i den där siffran igen:)
#4 - 8 december 2006 13:17
Skärp dig! Köp 2!:D
#5 - 8 december 2006 14:12
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=darkorchid]Stew: Skärp dig! Du skall inte ha fler akvarier!!![/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=1][COLOR=darkorchid]Önskar att nån hade sagt det till mig... Undrar förresten om det inte var nån som sa det vid nr 6 förresten?? :rolleyes: Vid 12 är det fullt... tror jag... bara en liten räkburk till...[:o][/COLOR][/SIZE][/FONT]
#6 - 8 december 2006 14:52
Tack för erat stöd!

hmmmm *tänka*

Göra om det lilla till växtakvarie
ha kvar 540:t som malawi
Köpa ett nytt för Tanganyikasarna.

Skulle vilja ha ett nytt discus kar med... saknar plattfiskarna :)

4:a kar!

Gaaah! Detta blir bara värre och värre...
#7 - 8 december 2006 16:55
Köp ett till du, om du hittar ett till rätt pris.

det är ju kul! :p
#8 - 8 december 2006 17:21
köp ett till ska själv köpa tre nästa helg så då är man uppe i sex igen och sen har ju kompisen en massa efter en akvarieaffär så risken finns att antalet ökar
#9 - 8 december 2006 17:28
Jag säger låt bli, det blir lätt att det går överstyr. Hade fyra igång som mest, men tycte mest att det blev jobbigt i längden (även om det samtidgt var väldigt kul) resultate blev att jag trötnad och försummade de fiskar jag itne sålde under en tid.
Nu har jag dock fått upp intresset igen, och fått med mig flickvännen, som lämpligt nog ser till att hålla det på en mer sansad nivå, dvs Ett stort akvarium, och ett litet.
Bilagor:
#10 - 8 december 2006 17:54
vill också ha ett nytt, men har ingen plats.. dessutom så är det inte snyggt att ha för många akvarier i ett så litet rum som jag har...
#11 - 8 december 2006 18:36
Jag har 3 st. och det känns som gränsen för mig.
#12 - 8 december 2006 19:00
Lenmar skrev:
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=darkorchid]Stew: Skärp dig! Du skall inte ha fler akvarier!!![/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][SIZE=1][COLOR=darkorchid]Önskar att nån hade sagt det till mig... Undrar förresten om det inte var nån som sa det vid nr 6 förresten?? :rolleyes: Vid 12 är det fullt... tror jag... bara en liten räkburk till...[:o][/COLOR][/SIZE][/FONT]

Den lilla texten är ju som villkor vid avtal, näst intill oläslig.
Kanske dags för en del av oss att starta AA (anonyma akvarister)
Ska dock avverka 2, [SIZE=1]men jag tror jag ska starta ett par räkburkar. :p [/SIZE]

Köp ett till om du har plats, funderat igenom det ordentligt eller har någon som tycker att du behöver ett till. :)
#13 - 8 december 2006 19:07
Jag har ett 100l som står uppe på sovloftet :( Ville gärna starta det men måste få ordning på de två jag har. Jag ska ha multiar sen, men vill också ha en räkburk (aj aj mitt nitrat), sedan vill jag ha ett modell större 6 kantigt med kampfisk hane, blå fin som jag har haft innan och neon eller kardinaltetror. Sedan vill jag ha ett asienkar också. 50x50x50 kuber till diskus som ev. blir par och jag vill ha... tur att min man inte är akvarieintresserad för då hade det spårat ur helt...:D
#14 - 8 december 2006 21:21
köp du ett kar till:D:D......jag har 3 kar och älskar dem^^

MVH Macke_fisk
#15 - 8 december 2006 21:26
lägg ner alla kar istället, sälj skiten!!........eller inte.. klart du ska köpa dig ett akvarium till.
när man inte får plats med mer akvarium så får man börja slänga ut möblerna istället så man får plats.
#16 - 8 december 2006 21:28
Ja jag kan säga köp ett till, men välj ett rel stort. Jag har 2 större och 3 små och ärligt talat så är det fruktansvärt jobbigt att sköta de små.
Jag kommer framöver att satsa på få kar, och ist öka storleken.
#17 - 8 december 2006 21:37
Tenkare skrev:
Den lilla texten är ju som villkor vid avtal, näst intill oläslig.

Kanske dags för en del av oss att starta AA (anonyma akvarister)

Ska dock avverka 2, [SIZE=1]men jag tror jag ska starta ett par räkburkar. :p [/SIZE]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Avverka?? Med motorsåg? Eller menar du avveckla?? Säkert kommer du bara ställa undan dem i nåt bra-att-ha-förråd!! :p Undrar om jag inte för alltid kommer va hedersmedlem i AA? :D Eller, hur är det nu... Undrar om jag inte för länge sen sumpat chansen att va anonym?? :rolleyes:;)[/COLOR][/FONT]

solbacka skrev:
tur att min man inte är akvarieintresserad för då hade det spårat ur helt...:D
[COLOR=darkorchid][FONT=Comic Sans MS]Min man ÄR intresserad.... å än har vi inte spårat ur... eller hur var det nu...[:o] [SIZE=1]är jag verkligen rätt person att objektivt uttala mig om den saken...:([/SIZE][/FONT][/COLOR]

när man inte får plats med mer akvarium så får man börja slänga ut möblerna istället så man får plats.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Helt min inställning!! Varför spara på massa dammsamlande möbler och garderober som tar en massa plats och som man ändå fyller till bristningsgränsen?? Byråar är OK för de är egentligen förklädda akvariebänkar :D![/COLOR][/FONT]
#18 - 8 december 2006 21:40
jepp, har själv en byrå som det står ett akvarum på
#19 - 8 december 2006 21:43
qenzo skrev:
Ja jag kan säga köp ett till, men välj ett rel stort. Jag har 2 större och 3 små och ärligt talat så är det fruktansvärt jobbigt att sköta de små.

Jag kommer framöver att satsa på få kar, och ist öka storleken.

Jag tycker tvärtom :) Det är lätt att inreda fint, växter till ett litet kar kostar inte en förmögenhet och inga andra tillbehör heller föresten. Det finns massor med pyttesmå vackra fiskar/räkor och vattenbytena går på ingen tid alls :D
Jag har väl 14-15 kar igång nu, mest små, och fler kommer det att bli ;)
#20 - 8 december 2006 21:47
tjena...

jag tycker du ska köpa fler om du känner att du vill och behöver det... det är LITE samma sak som med terrarium som är våran stora hobby... och just nu har vi 19st terrarium...

så bara köp...:)

//jonatan
#21 - 8 december 2006 21:54
joda skrev:
tjena...

jag tycker du ska köpa fler om du känner att du vill och behöver det... det är LITE samma sak som med terrarium som är våran stora hobby... och just nu har vi 19st terrarium...

så bara köp...:)

//jonatan

var inne o kollade på eran hemsida.. häftigt md så många terrarium.. men blir det inte jobbig att hålla iordning på alla?
admin
Christian Alfredsson
#22 - 8 december 2006 21:58
Många akvarium är bra. Man kan ha massor av fiskar. Jag får ofta nya favoriter. Har precis fått hem mitt 15:e
#23 - 8 december 2006 22:18
Ett är ok Två är ett för mycket inget konstigt fisken i havet tar slut och man får införa fiskekvoter för yrkesfiskarna...
#24 - 8 december 2006 22:18
solbacka skrev:
Jag har ett 100l som står uppe på sovloftet :( Ville gärna starta det men måste få ordning på de två jag har. Jag ska ha multiar sen, men vill också ha en räkburk (aj aj mitt nitrat), sedan vill jag ha ett modell större 6 kantigt med kampfisk hane, blå fin som jag har haft innan och neon eller kardinaltetror. Sedan vill jag ha ett asienkar också. 50x50x50 kuber till diskus som ev. blir par och jag vill ha... tur att min man inte är akvarieintresserad för då hade det spårat ur helt...:D

Jag glömde tillägga att jag vill ha odlingsrum i källaren också... vi har oinredd källare under hela huset. Men då måste vi gräva upp runt huset och dränera först... Drömmar måste man ha... Men akvarieintresset går inte att stoppa, fler akvarium till alla!
#25 - 8 december 2006 22:26
Köp köp......

Jag har precis lyckats övertala frugan att ha ett till får det dessutom som julklapp kan det bli bättre :)
#26 - 8 december 2006 22:41
var inne o kollade på eran hemsida.. häftigt md så många terrarium.. men blir det inte jobbig att hålla iordning på alla?

tackar...

jo visst är det lite mycket ibland men som tur är så delar vi på reptilhobbyn och även akvarie hobbyn så vi hjälps åt så gott det går...
just nu så ligger dom flesta ormarna i dvala så det känns som lite semester från all terrariestädning..:D

//jonatan
#27 - 8 december 2006 22:52
hehe ja då blir det kanske lugnare :)

Annons