Sälja ancistrusyngel?

#1 - 5 februari 2006 18:08
Nu börjar jag fundera på att sälja av lite ancisistrusyngel, de börjar bli stora nu! :) Vad får ni för dem? [?] Jag har blivit erbjuden 15 kr st i inbyte mot varor från affären. Jag byter vatten varje dag och matar 2 ggr per dag. Och zuccini är dyrt så här års, 49 kr kilot!! här går det nog åt en zuccini i veckan plus ärtor och brysselkål..... [;)] Allvarligt... vad brukar ni få? Vilken storlek brukar de vara när ni säljer?
#2 - 5 februari 2006 18:25
Jag brukar få 10 kr st för mina och då är dom ca 3-4 cm med stjärten inräknad... Det tycker jag är bra betalt och jag löser in det i varor i butiken. Här nere kostar dom ca 30 kr att köpa från affären.
#3 - 5 februari 2006 19:01
Här i Stockholm kostar ancistrus 45-75 kr för en liten, de större kostar mycket mer. Men jag är nöjd om jag får pengar till ny mat åt dem! Ni som bor i Stockholm, vad brukar ni få?
#4 - 6 februari 2006 08:01
Är de runt 4 cm, så är nog 15 kr ett vettigt pris, det är i alla fall vad jag fått (i butikerna här kostar de runt 45-50kr). Jag tror inte du får mer för att du bor i Stockholm, det är nog bara affärerna som har lite större marginaler. ;)
#5 - 6 februari 2006 18:01
Jag brukar istället få betalt i växter, mat och dylikt. funkar bra. jag vill ju bara bli av med dem. de är ju så många och jag vet att jag får nya om några veckor ändå;)
#6 - 7 februari 2006 14:08
Jag tycker nog att 15 kr är bra,,,här får jag bara 10 kr och då är dom 4 cm.
Det med att byta vatten varje dag har jag slutat med,,,jag har ett 125 liters där jag har ca 100 yngel och jag byter bara 1 gång i veckan,,och jag har aldrig sett något yngel som mår dåligt av det.Och dom har alltid tillgång till zuccini + att jag ger dom räkmix och Waferstabletter.Dom växer så det knakar*L*
#7 - 18 juni 2007 18:52
Skulle sälja 14 st 3-4 cmyngel idag till min vanliga affär där jag är stamkund...Men efter mycket gnäll från deras sida skulle jag få EN platta frysta mygglarver som betalning...Är inte det lite snålt?:confused: Det tyckte jag iallafall å åkte med dom till Arken istället..:)
#8 - 18 juni 2007 18:56
Jo, det lät snålt tycker jag. Tror de betalar grossisterna 15 kr st. Vad fick du hos Arken då?
Jag säljer till mitt "stamställe" och är så nöjd.
Bilagor:
#9 - 18 juni 2007 19:14
Ehum..jag har ju då inte fått nåt än från Arken för deras "fiskkille" som har hand om allt som rör fisk,inte är där på några dagar...[:o]Men Jag fick iallfall ett mycket bättre bemötande där och det är huvudsaken:p
#10 - 18 juni 2007 19:39
Jag önskar att mina ancistrusar fick yngel någon gång. Men de är nog för små för det ännu.. I stället får jag nöja mig med platys som äter upp sina egna ungar.

Annons