sälja yngel och frågor

#1 - 6 oktober 2008 21:58
har ca50 Aulonocara OB yngel 35st(4-5cm) 15st(1-2cm)

ca 50 (vildfångat par) Msobo magunga - 35st(3-5cm) 15st (1-2cm)

som jag då vill sälja..
hur gör man då för att få ihop så mycket pengar som möjligt, tjänar man mycket mer ifall man säljer dom runt 10cm kanske? tänkte på mat osv, tjänar man så mycket mer på det egentligen..

Och får man så mycket mer pga att dom är vildfångade?

har en fråga angående auratus som jag har.. hade 2 st som jag köpte.. då den ena utav dom blev brun. vet att hanen ska bli svart när den färgar ut men brun? och brun har han varit ca 3månader och inga yngel på gång eller något sådant. så 2 hanar eller 2 honor? köpte en vildfångad hanne ( svart då) och han "skakar loss" på den bruna auratusen.. är den bruna en hona som är brun då eller han "han/han" inte färgat tillbaks än..
#2 - 6 oktober 2008 22:41
feelstavat skrev:
har ca50 Aulonocara OB yngel 35st(4-5cm) 15st(1-2cm)

ca 50 (vildfångat par) Msobo magunga - 35st(3-5cm) 15st (1-2cm)

som jag då vill sälja..

hur gör man då för att få ihop så mycket pengar som möjligt, tjänar man mycket mer ifall man säljer dom runt 10cm kanske? tänkte på mat osv, tjänar man så mycket mer på det egentligen..

Och får man så mycket mer pga att dom är vildfångade?

har en fråga angående auratus som jag har.. hade 2 st som jag köpte.. då den ena utav dom blev brun. vet att hanen ska bli svart när den färgar ut men brun? och brun har han varit ca 3månader och inga yngel på gång eller något sådant. så 2 hanar eller 2 honor? köpte en vildfångad hanne ( svart då) och han "skakar loss" på den bruna auratusen.. är den bruna en hona som är brun då eller han "han/han" inte färgat tillbaks än..

Du har väl nog snarare 50 st F1 'Msobo magunga'-yngel, första generationen efter viltfångat. Vet inte vad du får i rena pengar men testa med tillgodokvitto i affären så kanske du får ett par kronor mer.
#3 - 6 oktober 2008 23:03
NIC skrev:
Du har väl nog snarare 50 st F1 'Msobo magunga'-yngel, första generationen efter viltfångat. Vet inte vad du får i rena pengar men testa med tillgodokvitto i affären så kanske du får ett par kronor mer.

ja precis, det jag menade:)
vad är F1 ?
#4 - 6 oktober 2008 23:47
Första generationen yngel från ett VF par.
#5 - 6 oktober 2008 23:53
NIC skrev:

okej okej =)
#6 - 7 oktober 2008 04:55
NIC skrev:

Inte riktigt.
Fast det brukar vara gängse användning av begreppet.
Kjell Fohrman kan nog förklara detta grundligare.
#7 - 7 oktober 2008 04:57
Priset beror ju också på var du bor och om du säljer privat. Tjäna pengar gör man nog aldrig.
#8 - 8 oktober 2008 04:51
feelstavat skrev:
ja precis, det jag menade:)

vad är F1 ?

I denna tråd ger Kjell svar på tal.

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=109740
Bilagor:

Annons