Säljer akvariet :(

#1 - 1 september 2003 22:31
Hej

Verkar som man kommer att sälja sitt enda akvarium nu kanske. Är i flyttartagen och då känns det onödigt jobbigt att kånka ned sig akvariet. Sen säljer jag det dels också för att skaffa ett större :/

Men köparen på akvariet ville inte ha fiskarna osv. Han ska ha det för att låta några guldfiskar övervintra där.
Känns jobbigt att sälja bort akvariet =/
Men det ser jag som den bästa lösningen nu.

Kan man gå tillbaka till affären där man köpte fiskarna och lämna igen dem och hoppas få en slant kanske?

Förhoppningsvis så kan man köpa sig ett stort akvarie sen :)
Om utrymme och ekonomi tillåter en..

Vad tycker ni? Hur har ni gjort då ni flyttat? Vad skulle ni ha gjort i min situation?

Mvh Fredrik
#2 - 1 september 2003 22:35
Men du tar väl med dig sängen t.ex och den är väl otymplig om något?
#3 - 1 september 2003 22:40
Ursprungligen skickat av mare

Men du tar väl med dig sängen t.ex och den är väl otymplig om något?

Nej, jag kommer nog inte ta med mig sängen :) Allvarligt.
Men det jag ser mest jobbigt är att jag måste tömma akvariet, fixa en bostad åt fiskarna medan jag fraktar akvariet och allt de många mil som jag ska flytta.. samt att det sen ska ställas i ordning igen och allt ska börja om.

Sen är jag sugen på ett stort akvarie (500L+) med lite "roligare" fiskar än mina bleka Nyckelhålsciklider som mest bara är rädda hela dagarna =/

Mvh Fredrik
#4 - 1 september 2003 22:49
Som jag läste på din profilsida så kanske det inte är så dumt att starta om,med så mycket alger.Men jag förstår om du vill ha ett större,jag är nybörjaren som startade med ett kar på 540l och det har varit hur fantastiskt som helst.Det är snart julafton!!!så du kan ge bort det i förskott till mamma eller någon annan som inte kan säga nej till dina presenter!?!?!?!?!?!!!!!!
#5 - 1 september 2003 22:58

Som jag läste på din profilsida så kanske det inte är så dumt att starta om,med så mycket alger.Men jag förstår om du vill ha ett större,jag är nybörjaren som startade med ett kar på 540l och det har varit hur fantastiskt som helst.Det är snart julafton!!!så du kan ge bort det i förskott till mamma eller någon annan som inte kan säga nej till dina presenter!?!?!?!?!?!!!!!!

Jag hade enorma problem med alger tills jag fick tag på de siamesiska algätarna. Sen dess har jag aldrig haft några större problem. Skrapa av rutan på framsidan nån gång då det bildats lite, men annars inget :)

Jag har en som vill köpa akvariet som det är, men utan fiskar =/
Så fiskarna måste jag i så fall ge bort, eller sälja tillbaka till butiken, hur det nu ska gå till?

Mvh Fredrik
#6 - 1 september 2003 23:04
Butiken tar väl bara emot fiskar,jag tror inte man får betalt för dom.Det är nog inte några problem,har du bara nyckelhålsciklider?
#7 - 1 september 2003 23:13

Butiken tar väl bara emot fiskar,jag tror inte man får betalt för dom.Det är nog inte några problem,har du bara nyckelhålsciklider?

Nejdå, jag har fler fiskar också :)
Kan ju kolla med dem å se vad de säger i affären. Hmm..

2 st ancistrus
6 st nycklar
10 st svarta neontetror
5 st siameser
3 st glödbandstetror
4 st pansarmalar
1 st guppy (fick med den av misstag då jag köpte mina siameser, såg det i påsen att den kommit med sen då ja kom hem)

Mvh Fredrik
#8 - 1 september 2003 23:40
det är väl inte jobbigt att få med sig ett akvarium om man vill?
men annars får du la sätta ut en annons på fiskarna? finns säkert nån som hämtar dem för en symbolisk summa åtminstonde =)

Annons