sällskap i 36 liter?

#1 - 24 oktober 2006 20:42
ska skaffa ett nytt litet kar till mina tre killisar, Aphyosemion Gardneri. Karet är på 36 liter och jag undrar om det finns någon fisk som skulle vara lämpligt sällskap åt just dess och i detta lilla kar?
#2 - 24 oktober 2006 21:40
Har inte haft mina med andra fiskar förutom ett gäng på 30 överblivna hannar som går just nu i ett sällskaps akvarium.. men där tycker jag de stör de andra fiskarna mkt.. fick ta bort mina Corydoras därifrån då Gardneri simmade runt så mkt o stressade de andra fiskarna. De var inte alls elaka, men har ett så ryckigt simsätt så andra fiskar blev rädda... har inte ngt bra tips på vad man kan ha med killis... oftast tror jag de mår bäst av att gå ensamma.

Hälsn Robban
#3 - 25 oktober 2006 06:39
Det bästa är kanske att låta dem gå ensamma då. Har faktiskt funderat över det sedan jag skrev förra inlägget och ett artakvarie verkar som det bästa. Men hur inreder man speceillt med tanke på Gardneri?
detas favoritbottenmaterial?
Massa javamossa ahr de redan i stt nuvarande lilla kar.. vill de ha mycket gömställen? rötter? osv osv
#4 - 25 oktober 2006 13:16
Jag har mina Gardneri i helt oinrett akvarium utan grus t ex, men massor med javamossa...
#5 - 25 oktober 2006 13:18
dvärgkulfiskar kanske? eller vad ska killisarna ha för vatten?

Annons