Sällskap till Diskus

#1 - 21 februari 2006 07:50
Hej,

håller på och skall skaffa diskus. Har en liten fråga ang vad för slags sällskap dom kan ha..

Idag har jag 2st Callichthys callichthys (http://www.zpet.se/fiskar/fisk.php?NR=342)

2st Scalarer

2st Oscar (Dom skall bort)

Mina största fråga gäller temperaturen, har läst lite om dessa och tycker dom skall ha så olika temperaturer? Hade även tänkt skaffa 20tal Kardinaltetra och 5st siamesiska..

En annan fråga som kanske inte hör hit, kan man inte göra sökningar liknande 'diskus and siamesisk' på zoopet och bara få inlägg som matchar båda min sökord?
#2 - 21 februari 2006 07:56
Det beror väl lite på vad för storlek du har på akvariet och vilken typ av fiskar du tänkt dig (stora/små, tetror/malar/ciklider/...). Men skalarerna fungerar bra, annars kan någon sorts dvärgciklid vara trevligt...

Angående sökningen. Skriv in båda orden, dvs: diskus siamesisk,
så får du upp inlägg som matchar båda sökorden. Du kan även lägga in en * i sökorden, t.ex. diskus* så får du träffar på både diskus, diskusen och diskusar.

/Mattias
#3 - 21 februari 2006 08:09
Det är ett 375L, fiskar jag hade tänkt mig skrev jag ju :)

"Dumma" är att jag får ju matchningar där jag hittar siamesisk samt matcher där jag hittar diskus, men jag vill ha där båda orden finns med.. inte om bara ett av mina sökord finns med..
#4 - 21 februari 2006 08:23
[FONT=Comic Sans MS]Jag har kardinaltetror,siamesiskalgätare,apistogramma viejita, bilbukfiskar, L-malar, corydorasmalar och skalarer tillsammans med mina [SIZE=4]diskus[/SIZE].[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Alls simmar i 30 gradigt söderhavsvatten :p[/FONT]
#5 - 21 februari 2006 08:47
Då kör jag också på det, dom får allt anpassa sig. ;)
#6 - 26 februari 2006 15:55
[quote=drd][FONT=Comic Sans MS]Jag har kardinaltetror,siamesiskalgätare,apistogramma viejita, bilbukfiskar, L-malar, corydorasmalar och skalarer tillsammans med mina [SIZE=4]diskus[/SIZE].[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Alls simmar i 30 gradigt söderhavsvatten :p[/FONT][/quote]
Kan man ha kardinaler tillsammans med skalarer? Det vore himla kul. Jag har 5 stycken diskus och 3 st Altum skalarer i mitt 350 kar. Det hade varit kul med ett gäng kardinaler. Men jag hade "vanlig" skalar tillsammans med kardinaler en gång i tiden i mitt 540 kar och kom på dem med halva kardinaler som stack ut ur munnen. Drd, är det Altum du har? Blir de inte uppätna? Discusarna är jag inte så bekymmrad över. De verkar rätt menlösa.

Annons