Har ni några tips på fiskar som skulle passa ihop med dvärgguramis ?
Skriv gärna inte saker som t ex " en fredlig och lugn fisk", utan ge gärna tips på VILKEN fisk det är.
Spongeduck skrev:Rödmunstetrorna kräver lite störr akvarium än vad jag har. Jag skulle nog ha skrivit att jag har ett 100 liters akvarium. Skulle svarta neontetror fungera ihop med Gvärgguramis ?
Spongeduck skrev:Har kollat lite på kopparbarben. Den var verkligen fin när den var utfärgad.
Jag är också helt förtrollad av den svarta neontetran.
Det skulle vara kul om jag kunde ha dvärgguramis, kopparbarb och svarta neoner i mitt akvarium. Vad är det minsta antal kopparbarber man kan ha i ett akvarium ?
Men jag undrar egentligen om kopparbarben inte är för livlig för dvärgguramin ?
Spongeduck skrev:Nu har jag 10 svarta neoner ( 9, en har jag inte sett på två dagar...död? )
Det känns fortfarande ganska tomt i akvariet...
Skulle glödbandstetror också fungera ihop med Dvärgguramis ?
macke_fisk skrev:de flesta tetror funkar väldigt bra med gurami, en tetra som jag gillar är neontetran, mkt fin och färggrann :). men nu när du ändå har den svarta så var det kanske lite onödigt att tipsa om den vanliga neonen :p. kanske ett par pansarmalar, ett litet gäng av sådana är alltid trevligt :).
Spongeduck skrev:Det är så mycket fisk man vill ha och så lite plats :P
Jag har ganska mycket växter i akvariet och ganska lite öppen bottenyta...
Bottenytan är täckt av svart flodsten. Jag vet inte om det skulle passa pansarmalar... Är de dessutom inte lite för livliga för dvärgguramis ? Annars hade jag gärna skaffat dessa :)
Tänkte också att svarta neoner på nåt skulle se fräcka ut tillsammans med glödbandstetror :P