Ja, min son har ett 70-liters akvarium där det endast återstår 3 stackars neontetror och två pansarmalar. Båda sorterna ska såklart få några nya polare, men han skulle gärna vilja ha ytterligare en sort- vilken? Vi vill ha förslag på stimfisk som passar både utseendemässigt och humörmässigt med ovanstående fiskar.
Kanske Kopparbarber? De fungerade bra med mina Neontetror(som jag gjort mig av med) och är både vackra och väldigt roliga att titta på, full fart hela tiden.
Hej!
röda fantomen tetror är fina och dem funkar fint med mina neoner plus att dem ger en fräck färg kontrast... =) och om man har schysta gröna växter i karet så blir det jätte snygget med alla färgerna...(tycker jag iaf)
Jag tycker briljanttetra är jättefin. Tänker skaffa såna till mitt akvarium.
Ska också köpa rökscalarer, så små som möjligt, så de inte bums lär sig att man kan äta neontetror. :D
Ett hett tips om du ska köpa fler neoner är att Djurmagazinet har kampanjpris på dem i augusti. 10 för 39:-!!!
Och jag som nyss köpte 10 för 100:- :(
Tack för alla svar, "tyvärr" fick han syn på Djurmagazinets senaste tidning med kampanj för korallplaty...Så det blev såna...Behöver jag tillägga att platy INTE är min favoritfisk? :p Men det är ju hans akvarium, så..:)
Det är klart att sonen ska ha korallplatyn, det är ju färggranna fiskar, och dom är kul att titta på och sedan får han ju små platybebisar, bättre än så kan det inte bli för en ung akvarist,=)
Nä precis, för den saken så är ju platy perfekt! (Och naturligtvis får han ha vad han vill i sitt kar, jag säger inget om det, inte ens när döskallen åkte i...! :p ) Det händer ju lite med platy i alla fall och huvudsaken är ju att han blir totalt indoktrinerad och en riktig akvarienörd! :D