Yes hon köpte det i befintligt skick och bad mig inte att fylla det. Hon frågade om det läckte och jag sa sanningsenligt som det var: "Det läckte inte när jag använde det för två veckor sedan." Hon ordnade transporten själv och jag har inte lovat några pengar tillbaka.
Akvariumet är på ca 100 liter och såldes med alla tillbehör som behövs, jag lade till och med in en doppvärmare gratis fastän det inte stod med i annonsen eftersom dem behövde en.
Priset för allt var på 750 kr.
Akvarium, Fluval4+ pump, 2xLysrör, algskrapa (magnet), grus, doppvärmare, luftpump.
Med tanke på hur hon lät i telefonen har jag ingen direkt lust att öppna dörren för henne någonsin igen om vi säger så. Hon uttalade inget hot men stämningen var lite hotfull.
Nah säljer typ aldrig saker på blocket, händer någon gång om året när jag rensar ut bland saker jag inte använder. Akvariumet sålde jag dock direkt för att det inte skulle stå och ta upp plats.
då har du lagen helt och hållet på din sida.
köparen har inte ett dugg att hämta där.
det enda som kan få säljaren (du) att ändra på köpet, ta tillbaka, reparera, eller nått annat,
är ren och skär goodwill från säljaren (dvs du).
jag säger så här....om det är en större stad där oddsen att man stöter på människan igen
är i praktiken NOLL....så skit i vad hon säger.....
är det en liten bonnahåla (typ där jag bor med 3000 pers, alla känner alla) så får man ge sig
in och förhandla lite.....grannsämjan är värt en del ibland.
är hon otrevlig igen, så blocka hennes nummer till att börja med, yrar hon mer, så meddela
lugnt och stilla (höj aldrig rösten) att om hon inte ger upp, så är du tvungen att ta till laga medel,
dvs ren och skär polisanmälan för hot / hemfridsbrott eller liknande.
.