Salt som första akvarium :)

#1 - 24 januari 2010 10:10
Jaha då blev man saltbiten så det sjöng om det, kanske inte det bästa som första akvarium men vafan finns massor att läsa och riktigt duktigt folk här inne så det ska nog gå bra :)

Efter många turer till Zoogiganten i Lomma och att ha läst Lasses tråd här inne om sitt Clownhotel så hade jag bestämt mig, jag skulle ha ett Clownhotel som första akvarium. Satte mig i bilen och körde ut till Zoogiganten, böjade packa ihop lite tillbehör som en extra pump och slang och lite biobollar. Sådär nu skulle man bara gå och hämta akvariumet, oturligt nog så stod det här lilla Clownhotelet sidan om ett fint paket med ett Red sea max 130D som jag då var tvungen att ta en titt på... Fina bilder är ju lockande :) 20 min senare åkte jag därifrån med ett Red sea max 130D istället för ett Clownhotel :)

The game is on

/Johan
#2 - 24 januari 2010 10:48
Grattis & välkommen till Zoopet. Du är medveten om att det är lag på zoopet att starta en projekttråd med massor av bilder efter ett sådant inlägg? ;)
#3 - 24 januari 2010 11:08
Instämmer , bygglogg med bilder.....
#4 - 24 januari 2010 13:21
Ja jo nu var det ju det här med byggbilder :( byggde ju akvariet direkt när jag kom hem och var färdig innan kameran var laddad. Men jag lovar att det kommer bilder så fort jag börjar inreda.

/Johan
#5 - 24 januari 2010 13:28
Ingen fara! ;) Det är uppbyggandet av inredning osv. vi vill se. Det kan aldrig bli för mycket bilder enligt min åsikt. :D Kommer du köra original eller ska du göra några ändringar i burken?
#6 - 24 januari 2010 15:40
Jag kommer köra orginal till en början sen får vi se vad som händer, vet ju av erfarenhet att alla projekt jag tar tag i spårar ur :)

/Johan
#7 - 28 januari 2010 19:42
Sådär då var man igång och tillverkar vatten, 10 liter i timmen så det lär ta ett tag innan det är fullt. Tur att man inte ska fylla ett 500 liters kar :)
#8 - 29 januari 2010 06:19
Roligt att fler drar igång ett saltkar
#9 - 29 januari 2010 06:38
Måste ha blivit svin dyrt på Zoogiganten i lomma, själv har jag slutat handla där när jag upptäckte att deras priser ligger på 20 - 30 % dyrare än någon annan men men..

Lycka till:)

Annons