Tänkte bara göra en tråd och se om det är några som samlar på saker??=)
Borde ju finnas någon som samlar hehe=)..ja har faktiskt en liten myntsamling här hemma hehe=) nördigt med kul som fan:D..så va samlar ni på???=)
travianplayer skrev:låter som rena tönten nu men -,- frimärken har från tidigt 60 tal pga att pappa seglade då och han köpte ett frimärke från varje stad han var i!
Patrik Steen skrev:Jag samlar på Chelsea Prylar och då helst orignal vara.
Har aldrig köpt nåt där faktiskt:DChristoffer_G skrev:kan tänka mig att du kola mycket på tradera då va??=) där finns hur mycket som helst=)
Patrik Steen skrev:Har aldrig köpt nåt där faktiskt:D
janson skrev:Helt beroende på att köpa domäner. Även ifall man inte har något projekt till dem.[:o]
Christoffer_G skrev:så du köper in www adresser?? hehe
janson skrev:Yepps. Har en del projekt och när jag väl läst klart högskolan skulle det vara kul om man kunnat leva på dem. Fast det går nog inte om jag inte kämpar rejält.
Men i dagsläget ger det ändå en bra bonus till studiebidraget.
myslas skrev:Jag är en sådan där typ som med lätthet skulle kunna bli en såndär som har 20 katter eller något i en liten lägenhet när jag blir gammal. Jag har lätt för att samla på mig grejer samtidigt som jag har oerhört svårt för att göra mig av med något.
Något specifikt samlande har jag egentligen inte men jag köper alldeles för mycket skivor (min samling) och filmer (min samling) i förhållande till hur mycket pengar jag tjänar. Blir lätt att både skivor och filmer blir stående väldigt långa tider innan jag lyssnar och ser på dem. Mer specifikt bland filmerna kan man väl säga att jag samlar på en serie Disney-släpp som heter Walt Disney Treasures där man varje år släpper en begränsad upplaga av 3 eller 4 dvder med gamla klassiska disney-produktioner (både animerat och spelfilm).
Ett tag samlade jag på gamla tv-spelskonsoller men la av med det rätt tidigt eftersom de tar så mycket plats.
solis: Jag hade alla Finn & Fiffi som fanns utgivna i Sverige, men så flyttade jag hemifrån och orkade inte dra med mig allting på en gång. När jag väl skulle hämta albumen så hade min mor redan skänkt dem till en loppmarknad. :(
myslas skrev:Jag är en sådan där typ som med lätthet skulle kunna bli en såndär som har 20 katter eller något i en liten lägenhet när jag blir gammal. Jag har lätt för att samla på mig grejer samtidigt som jag har oerhört svårt för att göra mig av med något.
Något specifikt samlande har jag egentligen inte men jag köper alldeles för mycket skivor (min samling) och filmer (min samling) i förhållande till hur mycket pengar jag tjänar. Blir lätt att både skivor och filmer blir stående väldigt långa tider innan jag lyssnar och ser på dem. Mer specifikt bland filmerna kan man väl säga att jag samlar på en serie Disney-släpp som heter Walt Disney Treasures där man varje år släpper en begränsad upplaga av 3 eller 4 dvder med gamla klassiska disney-produktioner (både animerat och spelfilm).
Ett tag samlade jag på gamla tv-spelskonsoller men la av med det rätt tidigt eftersom de tar så mycket plats.
solis: Jag hade alla Finn & Fiffi som fanns utgivna i Sverige, men så flyttade jag hemifrån och orkade inte dra med mig allting på en gång. När jag väl skulle hämta albumen så hade min mor redan skänkt dem till en loppmarknad. :(
Vandal skrev:8-900 vinylskivor (näst intill bara techno)
42 par sneakers
56 par solglasögon
33 kockknivar av olika slag
Jag erkänner, jag har ett sjukligt samlarbehov...
hult87 skrev:bilar är skoj :) har tyvärr inte tillräckligt med ekonomi för att samla :P har en ford probe V6 USA-modellen son står inne över vintern, säljas till våren. och kör en 850 som får gå tills den rasar ;)
Jim_J skrev:Måste nog tyvärr säga att jag samlar på bilar... Riktiga, fullstora, fungerande bilar i skala 1:1 alltså :)
Har bara blivit så att jag köpt en bil, köpt ny, gett fan i att sälja den gamla o.s.v. :) Dock tre bilar som är lite "ögonstenar": en Hudson -47 street rod, en Calibra turbo (racepreppad med bur, banchassi och rejält med motor), samt en Vauxhall som är ett blivande projekt.. Någon fler med bilintresse här kanske?
Jim_J skrev:Nu vet jag inte riktigt vad du menar, men den jag hade var det aldrig några bekymmer med :)
drd skrev:Dom jag såg på min tid på bilprovningen var dock oftast i sunkigt skick och kördes av mindre skötsamma ägare ;)
I princip alla probe´s man såg i malmötrakten var riktiga vrak.
Ni sköter era mer kanske längre upp i landet :)
Nubi skrev:jag samlar på nyckelringar :) Jag fick dille på att köpa en nyckelring när vi var i Finland, sen dess köper jag eller ber jag folk köpa en nyckelring från det landet de besöker.
...Hello Kitty prylar har jag dille på oxå, men det är inte alla Hello Kitty prylar som tilltalar mig.
Nubi skrev:jag samlar på nyckelringar :) Jag fick dille på att köpa en nyckelring när vi var i Finland, sen dess köper jag eller ber jag folk köpa en nyckelring från det landet de besöker.
...Hello Kitty prylar har jag dille på oxå, men det är inte alla Hello Kitty prylar som tilltalar mig.
karrokaja skrev:Send it baby!!:d:d
wowilolmoma skrev:min kompis mormor samlar på glas kossor! hon har SKIT MYCKET!
JLi skrev:Är en hängiven filatelist redan från lågstadietiden. Samlar på allt Finskt och Åländskt inom ämnet. Jag har också en gammal (ca 20 år) samling med toma engångständare på vinden (ca 500 st). Dessutom samlar jag på Fantomentidningar.
Christoffer_G skrev:Ska se om ja kan ladda upp en bild på rackaren:D..den är jättegrym:D..hittade den mellan ett par däck i en truck=)..den gjordes av ståltråd i från returpapper:P
Christoffer_G skrev:Hur får du plats med allt???:P:D
Vandal skrev:Det fattar jag knappt själv, å andra sidan så ser mitt rum för det mesta ut som en loppmarknad...
Christoffer_G skrev:Nu är ja i extas:D:D:D:D har ännu en gång hittat en original Zippo ifrån vietnameran :D
Christoffer_G skrev:Det är en tändare=)
travianplayer skrev:jag samlar nog på mekano också har asmycket har typ 3 lådor ca 20 cm höga 1 meter långa och 30 cm breda fyllda upp till brädden är det en samling?