Sand eller grus?

#1 - 23 maj 2010 21:01
Jag har ett akvarium med räkor men undrar nu vad ska jag ha sand eller grus så dom trivs bäst?
jag skulle vilja ha jätte fin kornig sand som dom får ha som botten med massa växter, är det bäst med grus eller sand? har engelsk sjösten nu och dom syns inte så mycke :/
#2 - 24 maj 2010 04:54
För räkorna tror jag inte det spelar så stor roll vad du väljer. Kör du på på sand om du vill ha det för växterna. Räkor brukar hålla sig undan om du har andra fiskar som kan utgöra ett hot. Så någon gång då och då syns de till.
#3 - 24 maj 2010 17:43
Dre skrev:
För räkorna tror jag inte det spelar så stor roll vad du väljer. Kör du på på sand om du vill ha det för växterna. Räkor brukar hålla sig undan om du har andra fiskar som kan utgöra ett hot. Så någon gång då och då syns de till.

då blir det att inhadla sand imorgon och dom ända fiskarna som finns är 10st neonisar :)

:p
#4 - 24 maj 2010 19:32
då blir det att inhadla sand imorgon och dom ända fiskarna som finns är 10st neonisar :)

:p

Dom kan vara nog så arga ibland e min erfarenhet
#5 - 24 maj 2010 19:45
Mina räkor gillar att sitta och påta i sanden. Men det idealiska för rena räkkar är soil, liknande den här

Annons