Saulosi ciklid

#1 - 8 november 2007 20:56
Har ett kar på 180 l , där simmar några Pseudotropheus Saulosi, 1 hanne, 3 honor och 2 gibbicepsmalar.
Vilka andra malawisar passar bra ihop med dom ?
Helst inte golden, blir lite väl gult då:)
#2 - 9 november 2007 10:02
Jag kör Ps. "Acei" tillsammans med saulosi, förutom ett litet gäng Aulonocaror. Varianten av Acei som är typ svartlila med vita fenor är supersnygg tillsammans med saulosi. Snälla är dom också.
#3 - 9 november 2007 11:36
Har en förkärlek till Cynotilapia Afra cobwe...så jag föreslår den...;) kan vara lite lite elak ibland, men inte så det stör...;) grymt fin är den iallafall! :D O sen får jag hålla med Inka, nån Aulonocara är juh aldrig fel! ;)

Mvh Patrik
#4 - 9 november 2007 13:26
Fler saulosi kanske kan vara ett alternativ?
#5 - 9 november 2007 20:35
bjuren skrev:
Har en förkärlek till Cynotilapia Afra cobwe...så jag föreslår den...;) kan vara lite lite elak ibland, men inte så det stör...;) grymt fin är den iallafall! :D O sen får jag hålla med Inka, nån Aulonocara är juh aldrig fel! ;)

Mvh Patrik

Cobwe är snygg, men det finns ju andra afror utan gult.
#6 - 10 november 2007 08:01
Jag har den röda Hongi varianten tillsammans med mina utan problem
[COLOR=#22229c]http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=796[/COLOR]

Jag har även Socolofi i karet men min hanne är riktigt elak så jag är inte så nöjd med det.

Men som Micke säger varför inte fler Saulosi, trevliga och snygga fiskar speciellt när hannarna färgar ut ordentligt.
#7 - 10 november 2007 22:45
Tack för tipsen, en av honorna tuggar riktigt ordentligt nu så det blir väl några "baby" saulosi snart:)

Annons