scalarer

#1 - 30 mars 2007 11:55
[:(!]
Hej!
när jag skulle köpa mitt första akvarie i januari var jag nybörjare och visste ingenting om fiskar och då köpte jag ett 50 l kar och sen när jag skulle köpa fiskar så sa djuraffären att de var helt okej att ha två scalarer i ett [FONT=Arial Black][SIZE=3]50 l[/SIZE][/FONT]!!!!!!
jag visste inte hur stort dom skulle ha då, men nu när jag har läst att dom ska ha minst 100 l så blev ja jättesur!![:(!]
och nu vet jag inte vad jag ska göra... dom är inte så stora än och mår toppen men endå![:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!]
#2 - 30 mars 2007 12:00
Du kanske kunde börja leta på begagnat-marknaden om du hittar ett lagom stort åt dina scalarer? Ett annat förslag är att du kontaktar djurbutiken och ber att få lämna tillbaka scalarerna alternativt reklammera fiskarna eftersom de sålt ett för litet akvarium åt dig.
#3 - 30 mars 2007 17:25
Du kan antingen köpa ett större kar eller sälja scalarerna. Om du har de kvar i 50l kommer de få böjda fenor när de växer (om de inte har stannat i växten redan).
#4 - 31 mars 2007 16:52
piggepelle skrev:
[:(!]

Hej!

när jag skulle köpa mitt första akvarie i januari var jag nybörjare och visste ingenting om fiskar och då köpte jag ett 50 l kar och sen när jag skulle köpa fiskar så sa djuraffären att de var helt okej att ha två scalarer i ett [FONT=Arial Black][SIZE=3]50 l[/SIZE][/FONT]!!!!!!

jag visste inte hur stort dom skulle ha då, men nu när jag har läst att dom ska ha minst 100 l så blev ja jättesur!![:(!]

och nu vet jag inte vad jag ska göra... dom är inte så stora än och mår toppen men endå![:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!]

Inte 100l utan 100cm och 275l. De vill ha sitt akvarium minst 50cm högt.

Mitt tips är oxå att leta på begagnatmarknaden (om du vill ha kvar dem) där brukar det säljas en hel del stora kar billigt.
#5 - 31 mars 2007 17:21
_Lena_ skrev:
Inte 100l utan 100cm och 275l. De vill ha sitt akvarium minst 50cm högt.

Mitt tips är oxå att leta på begagnatmarknaden (om du vill ha kvar dem) där brukar det säljas en hel del stora kar billigt.

haha... ok 100l 100cm... lätt att ta fel :p
tack så mycke för svaren :P ska se va jag ska göra åt mitt problem :)
#6 - 31 mars 2007 17:39
Är det inte minst 45cm högt som gäller?
#7 - 1 april 2007 10:09
Zwitta skrev:
Är det inte minst 45cm högt som gäller?

vet inte... ja har 44 cm högt
#8 - 12 april 2007 15:07
ingen annan som vet nåt??
#9 - 12 april 2007 18:37
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]bara att läsa här![/COLOR][/FONT]
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=196

Annons