Se det växa fram!

#1 - 20 december 2004 21:10
Jag har för ett par dagar sedan av min vän fått tag på ett litet 18 L akvarium. Det är också mitt första.
Jag ville jättegärna ha ett akvarium för ett årt sedan, men lade ner idén, då pengar inte fanns. Nu får jag studiebidraget för mig själv (tidigare var det bara månadspeng då mamma & pappa norpae barnbidraget). Nu har jag till slut fått för enbart 50:- ett akvarium då då, ren impuls.

Får se hur det slutar!

Hur som helst, jag kommer att göra en hemsida där ni kan följa med bilder för varje händelse och beslut som tas och se hur det växer fram!
Hemsidan kommer inte vara speciellt exlusiv, mest som en loggbok.

Någon som känner för att titta kan ju alltid stötta mig i mitt arbete!

Jag kommer även använda tråden som ett diskussions forum om enbart mitt akvarium.

Glada hälsningar från en nybliven akvarist /Andreas!

LÄNKEN> www.freewebs.com/akvaristen TA EN TITT!
#2 - 20 december 2004 21:30
Välkommen in i akvaristikens underbara undervattensvärld!!!!

Se bara till att inte köpa för mycket fisk till ditt lilla akvarium.
För den delen så borde en rättvis tomte komma med ett större akvarium till dig på julafton!!
För du har väl varit snäll i år??[;)]

#3 - 20 december 2004 21:48
Har tänkt på det, det blir ett guppystim eller en kampfisks hanne.

Ja det är klart jag har varit snäll! Han borde ge mig ett akvarium!
#4 - 21 december 2004 05:22
Åh, lägg gärna upp länken här, för jag är intresserad av att följa ditt akvarium. Jag har själv en kampfiskhane i 20 liter nämligen.
#5 - 21 december 2004 15:44
Sysslar med den just nu , kan lova att första bilden ligger uppe i morgon :) .

har du några bilder på ditt?
#6 - 21 december 2004 16:37
Första bilden kommer inom kort, men hemsidan finns iallafall!

http://www.freewebs.com/akvaristen/
#7 - 22 december 2004 12:38
Gäddan88-om du har gratisversionen av FreeWebs måste du "place a link back to FreeWebs" annars plockas kontot bort!
&lt;&lt;&lt;(<font color="red">^</font id="red">:<font color="red">&gt;*</font id="red"> harbard
#8 - 22 december 2004 16:41
Din hemsida är bokmärk:ad! Ska bli kul att följa.
Nej, jag har inga bilder på mitt än, eftersom jag inte inrett det färdigt än. Jag hoppas på akvariska julklappar nämligen :) Men när allt e klart så ska jag fixa bild!
#9 - 22 december 2004 21:35
Sådär ja, nu har några bilder kommit upp.

Två frågor så långt:
Tar det lång tid för grumlet att försvinna?
och ska jag tillsätta nåt i vattnet nu?? Lampan och filtret är igång...

Harbard&gt; Nej så ska det väl inte vara? har haft sidor där förut utan tillbaka-länk och inger har hänt!
Myzco
#10 - 22 december 2004 22:12
You go boy!
Det blir nog en stor akvarist av dig.
#11 - 23 december 2004 11:21
<font size="1">"ATTENTION FREE USERS:
It has come to our attention that many free users (non-premium users) are violating our terms of use by neglecting to place a link back to FreeWebs on their pages. This could result in the deletion of your website. (Read More...)"
"All non-premium users are required to have the FreeWebs FreeBar Code on their website. This adds a very small strip at the bottom of the website saying, "This website is being hosted for Free by FreeWebs.com." </font id="size1">
&lt;&lt;&lt;(<font color="red">^</font id="red">:<font color="red">&gt;*</font id="red">
#12 - 23 december 2004 11:39
Det ser bra ut Gäddan =)

tips: om du inte har plockat ur växterna ur krukorna så bör du göra det och plantera dem i sanden istället. Försök också pilla bort så mycket mineralull du kan utan att skada rötterna.
#13 - 23 december 2004 12:31
Åh. Jag blir otroligt sugen på att komma igång med mitt nyinköpta 43-liters nu när jag ser dina bilder. Det har stått på plats i flera veckor nu, men det är fortfarande helt tomt, sånär som på ett liggunderlag i botten...

Kan inte jul och nyår vara över snart så att jag kan komma igång och bygga bakgrund! Jag misstänker nämligen att familj och flickvän blir lite sura om jag dumpar dom till förmån för ett stycke frigolit. [;)]

Din sida är bokmärkt! Jag kommer att följa den med spänning.
#14 - 23 december 2004 14:00
harbard&gt; Okej, du har rätt, vet du hur länken ska se ut?

neptun&gt; Tack för tipset! Då gör jag det, jag gjorde det på den ena växten för att krukan var så stor, trodde krukan skulle vara kvar. Mineralull antar jag är det gröna som sitter runt? Trodde det var rötterna *skrattar* .

dinajel&gt; Kul att höra =) !
Äsch, dina släktingar måste ju ha överseende med att akvarium är väldigt dragande! ;) ..

Kul att se att några följer mig! Jag är tacksam för hjälpen också! Akvariehobbyn är mycket inbjudande tack vare er =) !

God Jul !
#15 - 23 december 2004 15:59
Se: http://urlcut.com/laenken eller
<font size="1">"If the code interferes with your site, you can create your own text link. BUT remember that all free pages must have a clear and visible link back to http://www.freewebs.com. If your page uses frames, then the link must be clearly visible on at least ONE frame at all times. Also, the link should state:

"This site is hosted for FREE at FreeWebs.com. Click here to get your own free website."</font id="size1">
&lt;&lt;&lt;(<font color="red">^</font id="red">:<font color="red">&gt;*</font id="red"> harbard
#16 - 23 december 2004 16:28
Vad jobbigt dom skall göra det då!
#17 - 23 december 2004 20:38
kommer inte komma till akvariet idag p.g.a. julhandeln och en tidig julmiddag.

Men har per telefon fått höra att vattnets temp är runt 25-30 (handmätt) och att grumlet lagt sig!

Om det blir en silla julafton kommer antagligen jag dona lite med hemsidan å lägga upp bild som det ser ut just nu.
#18 - 26 december 2004 13:37
Har lagt upp lite nytt, från min fader, men freewebs verkar inte acceptera Mozilla (istället för internet explorer) så jag får uppdatera när jag kommer tillbaka till mor.

Irriterande!
#19 - 26 december 2004 21:17
Nu har det kommit upp lite nytt! =)
#20 - 26 december 2004 21:19
Nu börjar det att likna något.. =)
#21 - 27 december 2004 19:46
Man tackar! =)

Det har dykt upp en fråga, akvariet har nu varit igång i ungefär en vecka, men ingen fisk har jag i ännu, måste jag byta vatten då eller?
#22 - 27 december 2004 20:59
Du behöver inte byta vatten om du inte har fiskar i.
MVH
Magnus
#23 - 27 december 2004 22:03
forsök att stänga av blixten och ha bare ljus i karet så tror jag du får bättre kort
#24 - 27 december 2004 22:07
Något verkar ha hänt med dina bilder, de visas inte bara placeholders.

/Ne
#25 - 29 december 2004 15:48
ska stänga av blixten då då.

oj då, ska fixa bilderna så fort som möjligt, stressigt just nu bara :P!
#26 - 29 december 2004 15:49
.
Myzco
#27 - 30 december 2004 12:52
Jag tycker du ska ha vatten ända upp så man inte ser "ytlinjen" så att säga. blir snyggare så.
#28 - 30 december 2004 21:24
Imorgon kommer det att uppdateras till nyläget så att säga, och alla bilder kommer synas..

Myzco&gt; ska man inte ha lite kvar till ytan?
Myzco
#29 - 30 december 2004 22:52
ja, det ska man. men jag har vatten ända upp till bakom kanten så man inte ser ytlinjen men jag har fortfarande mellanrum mellan vattenytan och täckglaset ovanpå.

Annons