Seger för kvinnojourerna eller förlust för alla otrygga barn?

#1 - 11 maj 2007 17:53
Såg just på nyheterna att tre personer som i fyra år gömt undan en kvinna och hennes barn från myndigheterna frikänts. Till saken hör att att barnets pappa hade tilldömts vårnaden för barnet, det sade sig dessa tre personer inte ha en aning om..

Jag har själv aldrig varit inblandad i några tvister med f.d. fruar, men jag har erfarenhet av bekantas tvister. De har lärt mig att för att en pappa överhuvud taget ska ha hopp om att få vårdnaden om barnen så måste han i princip bevisa att mamman är en missbrukande prostituerad, sinnessjuk eller liknande. Ni som har andra erfarenheter får gärna redogöra för dem..

Här står nu tre människor stolta på TV för att de har undanhållit en pappa sin lagliga rätt till sina barn! Vilken skada har barnen tagit som tvingats tillbringa flera år med en kvinna som en annan domstol ansett vara olämplig att ha vårdnad? Ska verkligen människor, om än i god tro, få fatta hur dumma beslut som helst som skadar "tredje person"?

Vad tycker ni? Jag hoppas i alla fall att domen överklagas! Barnens rätt måste alltid gå först!
#2 - 11 maj 2007 18:41
Mest retar det mig att dessa just friade stolt meddelade att de skulle göra samma sak igen. Dvs att inte kolla sanningshalten i det de får höra av den hjälpsökande kvinnan!

Annons