semester och orkaner......

#1 - 17 augusti 2008 21:15
Nu är det så dags i veckan att åka till USA och där har jag inte varit innan och tror ni inte att dit vi ska så håller fanimej en stor helvetes jäkla orkan på att storma in över florida och miami :mad: :(
Vi åker ju till new york först på tisdag och sen ska vi vidare till miami på onsdagsförmiddagen men nu känns det lite lagom osäkert om man kommer dit.
Och även om man kan flyga dit så är det inte så skoj om det är sönderblåst överallt och så ju :confused:
Får helt enkelt avvakta och se på nyheterna framöver om det blir skit av det eller......[B)]
#2 - 18 augusti 2008 04:48
Åk till västkusten i stället, där är det orkanfritt :)
#3 - 18 augusti 2008 07:33
semester är ju tänkt att vara upplevelser.

det är inte så många från skåne som har upplevt orkaner.

nått att snacka om på nästa fest....... :-)

själv har jag aldrig upplevt en orkan, däremot två st
tyfoner, 1 i taiwan, och en i Hongkong......
#4 - 18 augusti 2008 07:38
Har ju avbeställningsskydd på visakortet så nu ska jag ringa och förhöra mig om hur det funkar.
Går det bra så blir det L.A istället kanske.....
#5 - 18 augusti 2008 07:59
att åka till ett ställe där det är orkan är inget man vill förstår att ni tvekar.
#6 - 18 augusti 2008 08:03
Jag var i Florida en vecka efter Andrews härjningar, visst märktes det men det var helle ringa problem. Så åk ni det finns mycket kul o kika på over there. :)
#7 - 18 augusti 2008 08:43
En vecka efter ja.....vi åker dit på onsdag är det planerat ;)
Om det går att åka dvs......synd bara min 3 dagars dykning i florida keys blir inställd för det är där den ska träffa under måndagen som det ser ut. :(
#8 - 18 augusti 2008 14:01
Visst är det tröttsamt....

En av mina söner är just nu på Jamaica och ska vidare till Tahiti via Miami i morgon. Hoppas att det går att landa i Florida då.
Hans kompis har glömt sitt vaccinationskort som behövs för deras vidare resa. Det ligger på general delivery i Miami och väntar.... Alltid är det något:rolleyes: // Eva
#9 - 18 augusti 2008 16:12
Jag var i Miami i juli och det är lite småstormar överallt i Miamitrakten. Var där förra året åxå, det var likadant då.
Fast orkan verkar rätt mycket värre
#10 - 18 augusti 2008 18:53
Nu har vi bokat av turen till florida och det blir bilresa runtom new york en vecka istället.
En sväng till philly kanske och washington dc eller kanske newport.....vi får se helt enkelt.
Fick nästan all cash tillbaks på reseförsäkringen så det löser sig men det blir lite dyrare nu då bara :(
#11 - 18 augusti 2008 19:06
I vilket fall som helst får ni ha en bra resa och lägg in lite kul bilder i tråden sedan:)!

Annons