senaste skriva inläggen på förstasidan...

#1 - 4 mars 2005 08:17
Skulle bara undra om den delen av förstasidan som var med på gammal delen med dom senaste skriva inläggen kommer tillbaka?
Skulle vilja ha den tebax helst upp till vänster hörn....nån som fattar eller håller med??
#2 - 4 mars 2005 08:21
håller me
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 4 mars 2005 08:49
Frågan har varit uppe ett par gånger tidigare och svaret är att den inte kommer tillbaks.
Anledningen till detta är att den funktionen gjorde så att många inlägg snabbt försvann ur "synfältet" och aldrig fick några svar eftersom väldigt många bara kollade på Första sidan och då såg de bara de inlägg som skrivits de senaste 30 minutrarna (tiden varierar beroende vilken tid på dygnet det är) eftersom det övriga hade hunnit försvunna.
För att en sådan lista därför skulle var någorlunda aktuell så skulle den behöva fylla halva första sidan och det vore inte så kul - nu räcker det ju med ett klick på "Inlägg sedan förra besöket" så får man ju ändå upp en lista.

I början när vi startade Zoopet och det var få foruminlägg så var det en bra funktion - men det senaste halvåret/året då det skivits hundtatals med inlägg varje dag i forumet så har funktionen snarast bidragit till en negativ utveckling eftersom många nya frågor helt missats.
#4 - 4 mars 2005 08:58
Jag har också saknat funktionen, men anser nog att det är bättre som det är nu. Jag vet att jag själv främst svarade på de ämnen som låg på den listan men att jag nu svarar och läser betydligt fler inlägg.
#5 - 4 mars 2005 09:01
Den funktionen sakna jag inte så mycket då jag sällan använde den förrut. Däremot så saknar jag automatiska uppdateringar/ uppdatera efter en minut, efter 2 min osv
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 4 mars 2005 09:02
[QUOTE=peppito]Jag har också saknat funktionen, men anser nog att det är bättre som det är nu. Jag vet att jag själv främst svarade på de ämnen som låg på den listan men att jag nu svarar och läser betydligt fler inlägg.[/QUOTE]

Det ledde också att många i tid och otid uppdaterade sina inlägg för att komma högt upp på listan - detta oskick minskar förhoppningsvis nu.
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 4 mars 2005 09:08
[QUOTE=Marie J]Den funktionen sakna jag inte så mycket då jag sällan använde den förrut. Däremot så saknar jag automatiska uppdateringar/ uppdatera efter en minut, efter 2 min osv[/QUOTE]

Detta finns med på Christians "Att Göra"-lista dock inte som något högprioriterat.
Större högprioriterade saker som finns på hans lista just nu är
1/ Skapa en mall så att vi kan köra igång "Affärsrecensionerna" och "Produktrecensionerna". Tyvärr verkar det inte finnas någon acceptabel att köpa in så han måste bygga den själv vilket innebär massor av arbetstimmar.
2/ På begäran bygga om Goldmedlemmars fotoarkiv så att bara Goldmedlemmar kan se fullformatsfoton.
3/ Bygga om Zoopets stora fotoarkiv så att alla kan se thumbnailsfoton.
#8 - 4 mars 2005 09:20
Använd detta som en länk ifall du vill veta vad som har hänt den senaste tiden:

http://www.zpet.se/forum/search.php?do=getdaily&hours=2

Den listar allt nytt dom senaste 2 timmarna...

Vill du veta vad som har hänt dom senaste 13 timmarna?

Skriv då 13 istället för 2...

Annons