Båda länkarna är till samma produkt, nämligen seras salt (zur afhärtung). Borde väl betyda för avhärdning? Inget vidare för malawi och tanganyika i sånna fall.
Jag använder mig inte av salt i mitt tanganyika kar, om jag skulle göra det så skulle jag använda vanligt grovt salt utan jod. Oftast är de olika produkterna i handlen inget annat ändå.
Men om inte saltet kan bevisa sin effektivitet så är det inte värt att använda (hos mig har jag inte sett någon skillnad)
Om du ändå vill ha flaschiga "proffs" ämnen, varför inte prova denna:
http://store.aquaristic.net/AQdcf9a5149a2bd4241076452ea54647e4/html_en/startshop.php?LANG=en&start=1&go=1&0.39607600+1080652430
Zoogiganten är återförsäljare för tropic marin.
Inehåller förmodligen jodfritt salt och tripplebuffer. Trippel buffer kan du ersätta med bikarbonat om du inte vill ha dyra produkter (i mitt kar 20 kr i veckan)
Om du ädå bestämt dig för att använda komerciella medel så vet jag att jbl´s grejor finns i dom flesta affärer i och kring köpenhamn.
Men som sagt: en blandning av jodfritt salt och bikarbonat är nästan samma sak och mycket billigare. Jag själv använder enbart bikarbonat efterssom jag inte tror på saltets effekt.
MVH
Magnus