Seriös handlare?

#1 - 14 januari 2004 16:37
Är där någon som har handlat av Herkules zoo i Gbh? Hans priser är mer än väl tilltalande så jag funderar på köra dom 30 milen norrut för att köpa mitt Rio 400 där. Samtidigt så är priserna så bra att man kan undra om det är "Secondhand" sortering, tror ju inte detta men man kan aldrig vara säker. Tacksam för svar från er som har erfarenheter ifrån Herkules.
#2 - 14 januari 2004 16:58
Hercules är inte billigare/dyrare än andra handlare i Göteborg. Prisnivån beror på en ganska så tuff konkurens i Göteborg, inte på dålig kvalité. Ring och kolla med trop akvariefiskimporten på kaggeledstorget så kommer du att upptäcka att dom är snäppet billigare än hercules (rent allmänt, hur det är med just ditt kar vet jag inte). Alla affärerna i Göteborg säljer karen utan vinst för att de hoppas att de får sålt lite tillbehör och fisk till samma kunder. Själv så kör jag från Växjö till Göteborg för att handla i mellanåt. Även fisken är mycket billigare än i Växjö.
MVH
Magnus
#3 - 14 januari 2004 17:23
Har köpt fisk där och kan varmt rekomendera dom. Ska du köpa akvarium tycker jag att du ska åka några km kortare till Hornbach och köpa deras Juwel Rio på 400 l. De har prisgaranti och är ngt billigare än Herkules. De har bra kvalite på fisk där med men Herkules har mycket större utbud på olika arter.

/Marie
#4 - 14 januari 2004 18:00
Tackar för den infon. Då är det bara att fälla sätena i 745:an och dra iväg.
#5 - 14 januari 2004 18:18
Hmm... vissa saker är beställningsvaror, FYI!!

så se till att kolla om grejerna finns hemma!!... (tror 2v lev. tid för akv.) 30mil, en väg?. ca 300:-

http://www.tropicalzoo.nu/

har billiga akv. och kan skicka me bussgods.. kan bli billigare än att köra 30 mil och hämta...
#6 - 14 januari 2004 18:21
Har Hornbach även MP akvarie och vet någon ett ungefär pris på ett Karat 150 sätt?
#7 - 15 januari 2004 14:59
Dom har även MP-akvarium. ( Hornbach)

Lycka till!

Annons