Serpatetror

#1 - 10 augusti 2006 20:53
Mina åtta nyinköpta serpatetror håller sig bara vid botten, är detta ett normalt beteende för nyinflyttade fiskar, eller kan det vara nått annat som är fel?
#2 - 12 augusti 2006 15:21
om du inte koppade in dom så befinner dom sig nog i chocktillstånd
#3 - 12 augusti 2006 22:27
[quote=Gr@bben]om du inte koppade in dom så befinner dom sig nog i chocktillstånd[/quote]

Inte nu längre får vi väl hoppas. :) Transport innebär alltid stress, byte av miljö likaså, men du [EMAIL="Gr@bben"]Gr@bben[/EMAIL], du har ju rätt, klart att man alltid ska koppa fiskarna och se till att utsätta dem för så lite stress som möjligt.
#4 - 13 augusti 2006 12:58
Ja, självklart gjorde jag det och nu simmar dem på som bara den och verkar förnöjda!
#5 - 13 augusti 2006 19:41
Dock har jag upptäckt att en av fiskarna ofta håller sig utanför stimmer i andra tänden av akvariumet, medan allt som oftast de andra håller ihop.
Någon som kan säga mig varför de uppför sig såhär?
#6 - 13 augusti 2006 23:36
Nej, det går inte att svara säkert på, särskilt inte utan att se det hela, dels skulle den fisken kunna må dåligt på något sätt, eller så försvarar den ett lekrevir, det är inte säkert att det är något särskilt med den heller. Om den försvarar ett lekrevir ska den vara minst lika pigg, alert och vital som dom andra fiskarna, och aningen mer färgstark.

Annons