Sessor och Troffar

#1 - 7 februari 2008 20:07
Hej! Har ett 170L tanganyika kar hemma som jag vill fylla med lite spännande fisk från tanganyika sjön.
I dagsläget bor där 6st prinsessor av burundi, men vill gärna ha lite mer "liv" i karet. Hade tänkt emig ett stim på 10-15 troffar morillo (svarta med röda fenor). Undrar om någon har efarenhet av något liknande?

Karet ät "möblerat" så att det ligger ett stenrös vid den bakre väggen som sträcker sig från ena hörnet till det andra. Jag vet att princessorna gillar grottor och ska ha minst 30cm mellan grottorna, dessa verkar trivas med mitt upplägg. Däremot vill troff hannen/hannarna ha ett lite stenrös med ca 75cm till nästa stenrös. Kommer hannen riskera att ryka ihop med mina sessor?:confused:

Om så är fallet, vad tycker ni ger mer liv i karet och går ihop med sessorna? (Får gärna vara lite färgglat).
#2 - 7 februari 2008 20:16
Vad jag har fått höra så är prinssessor i lite mindre kar svåra att ha med något annat, men är inte tanganyika expert:P
#3 - 7 februari 2008 20:28
Ingen Tanganyika expert närvarande :/?
#4 - 7 februari 2008 22:00
I ett 170 hade jag nog bara haft sessorna....det är stor risk för att de mobbar ihjäl alla andra fiskar. :/
#5 - 7 februari 2008 22:07
Ok, får köra på det då, tack för alla tips och råd!
#6 - 11 februari 2008 16:04
Jag har 4 Sessor & 4 Jullar i ett 152L och det funkar kanon.

Annons