shrimpshop

#1 - 26 mars 2009 09:31
är det någon som handlat härifrån?

www.shrimpshop.se

finns inget orgnr men i forumet sägs att de har importtillstånd?

låter ju bra för oss som har zoo med bara cherry och amano *suck*

postas via posten, trodde jag inte man fick men också toppen om det går eftersom vi inte har vare sig bussgods eller dhl här i byn som gud glömde:D

men skulle gärna höra lite åsikter om nån handlat där

importtillstånd
#2 - 26 mars 2009 10:34
Var inne på den sidan häromdan o kolla och den verkar ju rätt seriös åtminstone.
Ring och prata med dom om du undrar över nåt.

Registrera sig även på www.redbee.se och hör med andra räknördar om dom vet nåt om firman.
#3 - 26 mars 2009 10:41
Det är inte registrerat företag iaf
#4 - 26 mars 2009 10:48
finns inget telefonnummer på sidan
#5 - 26 mars 2009 11:00
Jag har handlat med ägaren av Shrimp shop förut, och har även en planerad affär om några veckor.

Om du blir medlem på www.redbee.se så är hon "Paradiz" där.

Väldigt trevlig och seriös människa, och paketerar riktigt bra! ALla mina körsbär överlevde flytten med posten, dock lite synd att det var andmat som jag behövde sortera bort ur påsen.

Tror inte man får posta djur för posten, men det dom inte vet har dom inget ont av.
#6 - 26 mars 2009 11:53
hmm nej det förståss=)

men företag brukar vara jättenoga med att göra saker "lagligt" för annars riskerar de stora konsekvenser

och om det är ok att posta räkor med posten lagligt skulle det ju innebära ett enormt utbud för oss som inte har utbud i lokala djuraffären
#7 - 26 mars 2009 12:37
Har också handlat från henne och håller med JojjeN.
#8 - 26 mars 2009 12:43
Ringde posten och fråga:-D
(frågar man inget så får man inget veta.)
Noppe man får inte skicka räkor så.
Så....
#9 - 26 mars 2009 12:45
hmm va trist=(

hade ju varit trevligt med större utbud faktiskt
finns det ingen webshop som säljer räkor i sverige?

kan ju inte vara så omöjligt om den här shopen gör det och dessutom importerar själva?
#10 - 26 mars 2009 12:46
JojjeN skrev:
Jag har handlat med ägaren av Shrimp shop förut, och har även en planerad affär om några veckor.

Om du blir medlem på www.redbee.com så är hon "Paradiz" där.

Väldigt trevlig och seriös människa, och paketerar riktigt bra! ALla mina körsbär överlevde flytten med posten, dock lite synd att det var andmat som jag behövde sortera bort ur påsen.

Tror inte man får posta djur för posten, men det dom inte vet har dom inget ont av.

körsbär?

de kostar ju inte många kr på lokala zoo så de måste ju bli dyra köpa via webshop(med tanke på porto?)
#11 - 27 mars 2009 09:14
Men har man x antal mil till närmsta djuraffär som säljer körsbär så är det billigare och lättare med posten. ;)

Jag köpte dom för 3,50 kr styck från shirmp shop, och porto blev 65 kronor. Så jag fick betala 100 kronor, och då fick jag 18 räkor. (Odlare skickar alltid med extra så att man får tillräckligt många även om några dör på transporten)

Men posten kan helt omöjligt märka att det är räkor i ett paket, så det är bara att beställa. :) Vissa beställer enda från japan, (Dom har ju några av världens mest framgångsrika odlare där) men då blir det ju förstås enorm frakt och flera räkor dör på vägen.
#12 - 27 mars 2009 11:38
tänker ni likadant när folk smugglar in djur i plaströr med? "Det inte tullen vet har de inte ont av" skrämmande.
#13 - 27 mars 2009 12:34
surinam skrev:
tänker ni likadant när folk smugglar in djur i plaströr med? "Det inte tullen vet har de inte ont av" skrämmande.

Det är ingen som sagt det utom du, så vad 17 pratar du om?
#14 - 27 mars 2009 14:42
Så länge räkorna har tillräckligt med plats, värmepåsar så värmen hålls som i ett riktigt akvarium, så mycket vatten så det inte kastas runt där inne, och "breathing bags", så mår de antagligen lika bra där som i ett vanligt akvarium.

Det enda i denna räk diskussionen som är skrämmande är när du jämför hundar i plaströr med räkor som får leva som de gör i vanliga fall.
#15 - 27 mars 2009 18:45
vem har pratat om hundar?
inte visste jag att räkor levde i breathing bags ute i naturen :P
#16 - 28 mars 2009 07:30
surinam skrev:
vem har pratat om hundar?

inte visste jag att räkor levde i breathing bags ute i naturen :P

Det är ju hundar, katter, marsvin, hamstrar, kaniner, osv. som fraktas i plaströr.

Vem har pratat om ute i naturen?

Isåfall är det ju djurplågeri att ha räkor i akvarium också, för i naturen bor dom ju inte i en "glas burk"
#17 - 28 mars 2009 08:01
JojjeN skrev:

Om du blir medlem på www.redbee.com så är hon "Paradiz" där.

Dock så heter sidan www.redbee.se så du inte handlar en massa honung :D
#18 - 28 mars 2009 08:02
Oops :D
#19 - 28 mars 2009 18:09
Tar bort mitt inlägg
#20 - 29 mars 2009 10:06
Vilken märklig tråd. Du Diwa brukar ju prata med paradiz på plantswap? Är det viktigt med org.nummer då?
#21 - 29 mars 2009 15:38
Diwa skrev:
är det någon som handlat härifrån?

www.shrimpshop.se

finns inget orgnr men i forumet sägs att de har importtillstånd?

låter ju bra för oss som har zoo med bara cherry och amano *suck*

postas via posten, trodde jag inte man fick men också toppen om det går eftersom vi inte har vare sig bussgods eller dhl här i byn som gud glömde:D

men skulle gärna höra lite åsikter om nån handlat där

importtillstånd

men diwa du har ju själv handlat av mig så varför sitta o smutskasta här? du gav ju även bra omdöme på mig .så här sa du ju.
[SIZE=2]puh nu kan jag lämna omdöme, tack så mkt för maten hälsar båda köttbullarna och tigger fint vid glaset=)
tiden räcker inte alltid till och tog tid rensa upp annars hade omdöme kommit snabbare=)

snäckorna kom i breathingbag med filtervadd och lindad i bubbelplast i stor kartong
portot blev ganska dyrt (66kr) för att packningen var så ambitiös
efter att ha plockat snäcka för snäcka ur filtervadden (den var inte rolig till snäckor herregud vad de trasslat in sig)är resultatet en knapp dl levande physa och andra snäckarter och kanske nån matsked döda vilket är bra % om jag jämför med de jag fått tidigare

ett tips kan väl vara att skicka just snäckor i en plastburk/petflaska eller liknande med minimalt med vatten och plastpåse slagen runt i ett förbetalt kuvert(så slipper man skrymmande avgiften)

så var det betyg då, jag är nöjd och blir bra betyg

Kontakt:+++ (snabbt svar och lev om än frakten dubblades via pm efter att jag satt in första omgången)
Fraktkostnad ++ (hade gått att skicka mer ekonomiskt )
paket:++ (Mkt välpackat men minus för filtervadd till snäckorna)
Vara:+++ , fina färger och bra lyster/glans alerta och pigga är de som klarat frakten

överlag nöjd och rekommenderar paradiz som leverantör av fodersnäckor =)[/SIZE]
#22 - 13 april 2009 21:25
Jag personligen vet vem hon är som har Paradiz zoo. Djurintresset ändrar sig snabbt mellan olika djurslag, just nu fisk och räkor. Med risk för att kritisera(jag skriver under med mitt namn), så skulle jag vilja kalla henne för en "samlare". Tidigare var det en överdrift av fåglar och sedan av bl a katter. Jag tror inte alls att det är fel på produkterna(djuren) hon säljer men att hållandet i sig kan lätt gå till överdrift. Att sedan skicka tex räkor med post är ju inte tillåtet enl. postverket och kan faktiskt leda till skadestånd om det skulle börja läcka och förstöra annan post/maskiner. Sedan får man ju ta det på egen risk isåfall om det tex skulle frysa ihjäl, men kostnaden står förmodligen hon för.

Catrin Näslund
#23 - 14 juli 2009 22:37
Jag har handlat av Paradiz många gånger och har inget att klaga på.

Tycker att det är oförskämt att vissa sitter och smutskastar Paradiz både här och på andra forum. DU som skriver sådant tror väl att du blir mer populär då men det kanske vore lättare att ta tag i sina egna lustiga problem istället?! Det kanske är du som inte är en så givande människa kanske?!
#24 - 15 juli 2009 04:11
Har bara hört posetivt om Paradiz.
#25 - 15 juli 2009 08:03
Jag har handlet flera gånger med Paradiz och är 100% nöjd. Kan också rekomandera dig att titta på www.redbee.se
Lilleulv
#26 - 15 juli 2009 11:14
Biomax skrev:

Tycker att det är oförskämt att vissa sitter och smutskastar Paradiz både här och på andra forum. DU som skriver sådant tror väl att du blir mer populär då men det kanske vore lättare att ta tag i sina egna lustiga problem istället?! Det kanske är du som inte är en så givande människa kanske?!

WTF :confused:
#27 - 15 juli 2009 11:18
Kanske Biomax och Paradiz är samma person;)?
Ett inlägg var och ett reg.datum med bara ett enda besök...
#28 - 15 juli 2009 15:44
Har handlat av henne flera gånger och det har funkat bra...
Dock håller hon på att sälja alla sina räkor nu så det finns antagligen inga kvar nu.
#29 - 15 juli 2009 16:07
Jag är då inte Paradiz utan en som handlat av henne.
#30 - 15 juli 2009 17:47
Biomax skrev:
Jag är då inte Paradiz utan en som handlat av henne.

OK, då var ju det löst;).
#31 - 15 juli 2009 18:16
ansjo skrev:
OK, då var ju det löst;).

Japp. :)
#32 - 17 juli 2009 00:40
Biomax skrev:

[FONT=Verdana][SIZE=2][COLOR=#000000]Men eftersom du verkar vara så bra vän med Paradiz, varför vidarebefordrar du då inte anklagelserna mot henne? [/COLOR][/SIZE][/FONT]
T[FONT=Verdana][SIZE=2][COLOR=#000000]rots att hon var inne och skrev så svarade hon aldrig på hur hon kan ha fått ett importtillstånd trots avsaknaden av företag.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=2][COLOR=#000000] [/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=2][COLOR=#000000]Sen har väl ingen här skrivit att hon inte är givande som person, så dina påhopp om att nån här skulle ha lustiga problem begriper jag inte!

Med hälsningar
Johan
[/COLOR][/SIZE][/FONT]
#33 - 17 juli 2009 10:30
Hon kanske inte har kanske inte lust att kommentera anklagelserna ytterligare.

Användare kan ha andra användarnamn på andra forum. Har inte sagt att någon har skrivit det här på zoopet.
#34 - 17 juli 2009 12:10
Du vet att man kan ha en hobby utan att behöva ha ett företag.
#35 - 17 juli 2009 12:12
Ja, jag har en hobby utan att ha ett företag. Jag har heller inget importtillstånd.
#36 - 17 juli 2009 12:15
Du kan väl skicka ett pm till Paradiz och fråga om hon kan skriva mer om sitt importtillstånd här?
#37 - 17 juli 2009 12:16
Hon registrerade sig på det här forumet enbart för den här tråden, jag tror INTE hon har missat frågan.
#38 - 17 juli 2009 12:31
Ser att ni har huvudbry vad jag gör, tycker faktiskt vi kan sköta oss själva och inte behöva redovisa för varaandra vad och hur vi gör.
Man får ha en Hobby och då även importtillstånd utan att behöva ha företag.
Johanski, kontakta sjv själv om du vill ha tillstånd dom hjälper dig säkert med det.
Att jag inte varit in här är på grund av anklagelserna att mitt företag smugglar in djur i rör, grova anklagelser anser jag det är därför har jag helt enkelt inte besvarat någon här på detta forum.
Sen har jag massor av annat att göra än att sitta o tjaffsa om skitsaker, har faktiskt min hobby att sköta som också växer kan jag väl passa på att tala om för er som är nyfikna :)
Sen har jag precis som alla andra en mail och pm adress, bara kontakta mig genom den så får du svar på dina frågor.
Har ju även hemsidan och forumet mitt så det går att nå mig även där.
Ha en trevlig Sommar nu.
#39 - 19 juni 2011 17:37
Har upphört.
#40 - 14 december 2011 21:11
Vad jag läste senast på forumet där så skulle Shrimpshop-butiken startas upp igen.

Annons