Efter grabbens kräft fiske så kommer han hem med fyra signalkräftor idag.
Kan man ha dessa kräftor i akvarium med fiskar och växter?
Något man bör tänka på isåfall?
Alltså såsom vatten temp/värden?
Biotop?
Storlek på akvariet?
Gömställen?
Hålla det kallt,helst med kallvattenfisk då Guldfisk som jag tänker främst på,men helst ska dem gå ensamma eftersom när det blir mörkt så går fisken ner på botten för att inta viloläge ja resten kan man räkna ut själv[xx(]ciklidcollector skrev:Efter grabbens kräft fiske så kommer han hem med fyra signalkräftor idag.
Kan man ha dessa kräftor i akvarium med fiskar och växter?
Något man bör tänka på isåfall?
Alltså såsom vatten temp/värden?
Biotop?
Storlek på akvariet?
Gömställen?
Patrik Steen skrev:Hålla det kallt,helst med kallvattenfisk då Guldfisk som jag tänker främst på,men helst ska dem gå ensamma eftersom när det blir mörkt så går fisken ner på botten för att inta viloläge ja resten kan man räkna ut själv[xx(]
Ett 225 kar körde jag med med väldigt god Filtrering och rörelse,med många gömställen så var och en kan ha sin grotta.Växter är inget att tänka på då dem sliter upp det eller mumsar i sig det.
Ja fisken är nog vaken på det mesta men,trasiga fenor till följd hyper stressiga fiskar kanske om man har otur en uppäten fisk på morgonen,sen är malar nattaktiva precis som kräftorna är så det är nog inga problem.KoiKe skrev:en bekant till mig har en flodkräfta i sitt 250 liters malawi kar...malawis från 3-12cm skulle jag tro å vad jag vet har ingen fisk blivit attackerad ännu å den har nog gått där i 1 månad nu i alla fall
Han har även ett gäng med ancistrus malar å dessa har också fått vara i fred
kan även säga att de är la mellan 22-28 grader i de karet
Växter är heller inget problem i hans kar vad jag vet
Kräfter bryr sig inte möe om vattenkvalite eller liknande utan dom är tåliga saker
ciklidcollector skrev:Okej.
Fick bli en nödlösning, de två går i 90l med slöjstjärts par.
Matade med rå lax.
eriahl skrev:Nope det är inte något sånt utan helt öppet och vitt och tillåtet och inte själv plockat från naturen eller köpt från kräftodling.
Parningen kommer när det närmar sig neråt 10gr så får du fiska kan det vara intressant att prova. Men måste kunna ha riktigt svalt vatten en period som sagt
eriahl skrev:Nope det är inte något sånt utan helt öppet och vitt och tillåtet och inte själv plockat från naturen eller köpt från kräftodling.
Parningen kommer när det närmar sig neråt 10gr så får du fiska kan det vara intressant att prova. Men måste kunna ha riktigt svalt vatten en period som sagt
tummen skrev:du menar att du har köpt dem alltså?
Jag hade signalkräftor när jag var liten (köpta i affär för dyra pengar) som först åt upp alla fiskar och växter, sedan låg de bara i varsitt hörn och glodde på varann, till slut så lyckades jag kränga dem till min klasskompis och äntligen var jag av med dem.:d
Håller inte med. De signalkräftor jag hade var helt ointresserade av växter.Patrik Steen skrev:Dem som har erfarenhet av Kräftor vet att det inte går att ha dem med växter och att det ibland går en och en annan fisk till menyn,av att man skall ha god Filtrering är av all mat dem får till menyn som tex Fiskrens.