Jasså...ru...det var du din rackare som aktiverade trå´n igen.Ursprungligen skickat av Guy Palm
Kanske dags att ta upp denna tråden igen
Ursprungligen skickat av Poseidon
Jag måste nog medge att det är störande med de långa signaturena...Men hade inte tänkt på mera om det först nu ...när nån nämnde Modemanvändarna...Då är det absolut inte roligt!!!
Korta av dom ni som har helsides sgnaturer...Tack!!
Ursprungligen skickat av TaNk girL
En fråga som kanske inte riktigt hör hit...vad inebär det att heta n/a? Såg att en hel del medlemmar hade just användarnamnet n/a, och att medlemmar som tidigare haft andra användarnamn plötsligt heter n/a istället...har det någon - för mig dold- innebörd? Och hur kan flera olika medlemmar ha samma användarnamn?
whooo ha där har vi det! perfect så slipper någon klaga på folk som vill ha singaturer.
Maria - Sjöjungfru skrev:[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Citerar mig själv och lyfter upp tåten igen![/COLOR][/FONT]
Maria - Sjöjungfru skrev:[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Med risk för att verka en aaaning tjôtig ;)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Nu har jag sett fler och fler väldans lååååånga signaturer.[/COLOR][/FONT]
andreassofus skrev:e min signatur för lång?
andreassofus skrev:kanske man skulle begränsa texten i trådarna också till typ 4 rader så skulle de bli ännu mer "flyt" ;)
andreassofus skrev:ja har åtminstonde svart text så alla kan se vad som står ;)
andreassofus skrev:hehe ok.. då är vi alla nöjda,, utom dom som stör sig på min signatur då.
skål på er!!
Det är dem verkligen inte:D du påminner om min fru kör samma stuk som du när hon skriver alla möjliga färger alla möjliga storlekar knappt dem på andra tråden kan läsa vad där står.Men din stil är lite lungnare märker jag:D :DLenmar skrev:[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Bra för dig! Mina inlägg är inte för de färgblinda!;)[/COLOR][/FONT]
stene skrev:Det är dem verkligen inte:D du påminner om min fru kör samma stuk som du när hon skriver alla möjliga färger alla möjliga storlekar knappt dem på andra tråden kan läsa vad där står.Men din stil är lite lungnare märker jag:D :D
Lenmar skrev:[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Du har en tjusig och lagom lång signatur tycker jag ;) ![/COLOR][/FONT]
Tråkigt att man ska behöva att gå nästan 70 meter för att hämta dem bara:Dandreassofus skrev:hehe , det är jättegott med ISKALL öl ska ni veta..
andreassofus skrev:hehe , det är jättegott med ISKALL öl ska ni veta..
andreassofus skrev:titta nu då :)
INTE!!!!!!!:D varför sitter jag då och häller på tangentbordet:confused: :DLångås skrev:Nej inte i flytande form iaf. Får kanske göra en felanmälan:p
Precis något annat skulle inte vara tänkbart:DLångås skrev:Aha, just det, våra inlägg vara bara för att bumpa upp tråden så att så många som möjligt ser det. Alltså för forumets bästa...Ja, eller nåt;)
Nästan tur att det inte var en lördag:Dmiiaoo skrev:haha..Se nu vad jag drog igång bara för att jag påminde er om tråden en fredagskväll...:D :D :p [:-53] [:-92] [:-38] [:-36] [:-34]
discus10 skrev:Jag bara undra varför man skall ha så himla långa signaturer i sina meddelanden? Detta kan man faktiskt skriva i sin profil. Om jag hade skrivit alla mina akvarium i min signatur så hade det blivit säkert 3 sidor långt. Det finns ju en del som klagar på att det går långsamt på zoopet & en sån här sak kan säkert bidra med hastigheten om dom här personerna skriver många inlägg. Så snälla skriv dom långa signaturerna av era akvarium i eran profil. Jag kollar ofta i profilerna för att se vad det är för en person mm.
Maria - Sjöjungfru skrev:[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Nu kan vi ju inte klaga på att alla igonrerar tråden i alla fall :p [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vi vill ha kortare signaturer vi vill ha!!!!! :D[/COLOR][/FONT]
heeke skrev:En bild säger mer än tusen ord :D
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Näe, du har inte missuppfattat något. Den informationen skall absolut finnas med i profilen! Helt ointressant att ta del av den i signaturen.[/COLOR][/FONT]Guy Palm skrev:Jag har aldrig förstått varför en del skall ha med alla sina akvarier och fiskar i sina signaturer. Har jag missuppfattat något ? Är det inte sånt man skriver in i sin profil :confused:
Maria - Sjöjungfru skrev:[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]hittade en signatur som var 10,5 cm mätt med linjal på min skärm. ( = 1 tredjedel av skärmen)[/COLOR][/FONT]
peterhaack skrev:Från en stjärna till en annan så är din signatur 9.5cm på min skärm min skärm är 40 cm bred och med upplösning på 1280*1024 viss det är 1/4 e det då lagom längd eller du menar att den är på höjden 10.5cm eller?
smurfmats skrev:haha, bra att du puffar, frågan är bara om de som är skyldiga läser! Känns inte så nämligen...
erikthur skrev:Varför har du inte en decimeter själv då?
sockerconny skrev:Går det inte helt sonika att begränsa signaturen till xxx antal tecken??
sockerconny skrev:Går det inte helt sonika att begränsa signaturen till xxx antal tecken??
heeke skrev:En bild säger mer än tusen ord ;)
Healena skrev:Men jag frågar igen:
- ÄR min signatur fortfarande för lång?? [:o]
Jag har ju ändrat den för ett tag sedan..
Och vill ha med fiskar och akvarium för att "eliminera" onödiga mot - frågor..
Går det inte helt sonika att begränsa signaturen till xxx antal tecken??
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Eller max rader, mycket enklare att räkna 4-5 st räcker väl eller?? :) (inkl. tomrader)[/COLOR][/FONT]
[SIZE=7][SIZE=7]akvaristiska hälsningar[/SIZE][/SIZE]
[SIZE=7]Kjell
[/SIZE]
Lenmar skrev:[CENTER][LEFT][FONT=Comic Sans MS][SIZE=1][COLOR=DarkOrchid][SIZE=2]Ja, inte kom pm:et från mig men det skulle lika gärna kunna varit jag som skrev pm:et. Jag har svårt att hänga med i trådarna när signaturerna är för långa. Jag liksom tappar "tråden" eftersom jag fastnar på signaturen. Om någon skriver bra saker så går jag ofta in och kikar i den personens profil istället. Din signatur skulle ju kunna kortas ner till följande och på så sätt bli mindre uppseendeväckande? De rörliga smileysarna har jag också svårt för...[/SIZE][/COLOR][/SIZE][/FONT]
[/LEFT]
[SIZE=1]
Dom säger att jag varit [/SIZE][SIZE=1][COLOR=Red]elak[/COLOR][/SIZE][SIZE=1] [:-115] Alltid har jag varit [/SIZE][SIZE=1][COLOR=Red]rak[/COLOR][/SIZE][SIZE=1] :eek:[/SIZE][SIZE=1] Dom säger det är fel på [/SIZE][SIZE=1][COLOR=Red]hjärtat[/COLOR][/SIZE][SIZE=1] [:-16] men ingenting har någonsin [:-116] [/SIZE][SIZE=1]slagit så [/SIZE] [SIZE=1][COLOR=Red]hårda[/COLOR][/SIZE][SIZE=1] slag [:-5][/SIZE][/CENTER]
Fiddan skrev:Kjell, jag driver ett forum dock inte ett vbulletin utan ett "phpbb" och i det kan jag administrera exakt hur jag vill och det kan ni med är jag 99% säker på. i annat fall kan ni ladda ner plugins för att få mer inställnings möjligheter till signaturerna.
tex vid text storlek 7 skall det endast gå att skriva en rad och 5 tecken.
vid storlek 2, 5 rader eller 50 tecken.
Kjell Fohrman skrev:Så i så fall måste det ju vara utrymmet som skall begränsas - fast jag vet inte om det låter sig göras rent tekniskt
Maria - Sjöjungfru skrev:[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red](Max antal rader = X) + (Max text storlek = X) = Lagom lång signatur :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Förstår inte vitsen med att ha större textstorlek än "2=förvald" i sin signatur. Det är ju trots allt det man skriver i tråden som skall vara det viktigaste i just tråden, medans signaturen följer med överallt med lite väl valda ord och länkar.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]I mitt tycke i alla fall[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Med skrälliga röriga och långa signaturer så blir det ofta som Maria säger att man tappar tråden och fortsätter läsa i signaturen efter varje inlägg, vilket är ganska irriterande efter en 2 - 3 inlägg i samma tråd när man upptäcker att det inte har med tråden att göra.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Men vi kanske är en liten skara som upplever detta. Vad vet jag. Kanske vi skall starta en omröstning :p[/COLOR][/FONT]
Kjell Fohrman skrev:Det primära måste ju ändå vara att det inte skall ta så mycket plats så att "sidan" blir mycket längre pga signaturen - sedan må det vara upp till var och en hur man vill utforma sin signatur (inom gällande regler förstås)