signaturer igen

#1 - 12 mars 2008 21:13
Jag bara undrar.
Utrymmet begränsades ju så att folk och fä skulle lära sej ha kortare signaturer.
Hur kommer det då sej att Mighty Kjell sedan ett tag försöker med en alltför lång signatur. Så får jag det i alla fall med både FF och explorer.
:confused:
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 12 mars 2008 21:19
erikthur skrev:
Jag bara undrar.

Utrymmet begränsades ju så att folk och fä skulle lära sej ha kortare signaturer.

Hur kommer det då sej att Mighty Kjell sedan ett tag försöker med en alltför lång signatur. Så får jag det i alla fall med både FF och explorer.

:confused:

Syftet med förkortningen av signaturerna var ju bara att vi inte ville ha så långa signaturer eftersom det tog mycket plats.
Sedan visade det sig ju att det gick att gömma en del av signaturen under en "rullgardin" och då försvann ju detta problem automatiskt - därför har det sedan rätt länge tillbaka varit fritt fram igen för "långa signaturer"
#3 - 12 mars 2008 21:23
Men jag måste tycka.. Det är vansinnigt irriterande med listen i signaturer!
Kan man inte lösa det på annat sätt?
#4 - 12 mars 2008 21:25
Men jag undrar bara ändå varför du gjort det så det blitt en rullgardin eftersom det vore ganska enkelt att skriva "Akvaristiska hälsningar Kjell" på en rad och därmed sluppit den fula rullgardinen.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 12 mars 2008 21:34
lili76 skrev:
Men jag måste tycka.. Det är vansinnigt irriterande med listen i signaturer!

Kan man inte lösa det på annat sätt?

Enda lösningen är ju då som sagt att förbjuda långa signaturer.
Dilemmat var då också bara att vi inte kunde göra detta automastiskt och eftersom det säkert handlar om 1000 st som skulle ändras så skulle det bli en himla massa administrativt jobb att fixa detta, eller så hade det blivit en himla massa tjat i forumet i alla slags trådar för att få folk att korta ner sina signaturer.
#6 - 12 mars 2008 21:38
Enda lösningen är ju då som sagt att förbjuda långa signaturer.

Dilemmat var då också bara att vi inte kunde göra detta automastiskt och eftersom det säkert handlar om 1000 st som skulle ändras så skulle det bli en himla massa administrativt jobb att fixa detta, eller så hade det blivit en himla massa tjat i forumet i alla slags trådar för att få folk att korta ner sina signaturer.

Aha.. Trodde det gick att få till en kod på det. Som du beskriver det så blir det ju snudd på omöjlig uppgift.
Man får helt enkelt leva med att ha musen utaför den ramen då.
Tack för svaret! :)

Annons