Neeejj! Har ditt akvarium börjat läcka? :eek: Shit vad jobbigt :( Har du nåt annat akvarium som du kan använda i nödfall?
Jag har nu väntat i 3 dygn, så det borde räcka (det var bara en lagning). Ska fylla på i morgon. Hoppas det håller tätt!
Lycka till med ditt akvarium!
PS. Cool signatur :D DS.
så fett jävla typiskt. min lysramp gick sönder, jag beställer en ny (ovanligt mått 160cm lång, kostar 1500), efter en vecka har de inte börjat bygga än, men jag betalar ändå och får låna ett av butiken. dagen efter har jag en vattenpöl på typ en liter framför akvariet. när jag kollar så ser jag att det droppar typ 1droppe/10s. bara att ringa till butiken och be den avsbeställa rampen, men den var då redan påbörjad, och pga att det inte är standardmått, så räknar de inte med att få den såld direkt snabbt, så de vill inte annulera.
för 1500-2000 kan jag få ett (större) ok KOMPLETT akvarieum ju!!
så nu har jag köpt silikon så att jag kan täta läckan (om jag hittar den), annars så får jag limma om typ hela botten iaf. har inget extra akvarium (ok, har en guldfiskskål som jag har yngel i..), så de får bo i mitt badkar ett dygn.
för några år sen tog vi foto på min håriga röv och drog ut affisher på stan med texten "vägra äta röv på julafton". fick ingen bra respons konstigt nog.. ;)