Silikonera fast reflektorer?

#1 - 23 september 2006 18:47
Har äntligen fått mina reflektorer och ska montera dem snarast, frågan är hur. De har förborrade hål men jag har en heltäckande ramp i svart plast och vill helst inte borra hål i den. Hur kan jag fästa reflektorerna? Går det att silikonera fast dem, alternativt limma med superlim? Hur mycket värme avger lysrören?

Tacksam för snabba svar och förslag :)

Emma
#2 - 23 september 2006 18:49
Nu förstår jag varför jag inte förstår hur de ska fästas.

Med i leveransen skulle finnas hållare, men de har försvunnit på posten.

ACK OCH VE!
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 23 september 2006 18:58
Jo helt klart underlättar det med hållare;)
#4 - 23 september 2006 18:58
jag skulle inte vilja limma fast någonting elektrikst över en vattenbehållare iaf
#5 - 23 september 2006 19:12
Reflektorer är inte elektriska :)
Kontakta firman du bestälde från så kanske dom kan fixa nya hållare. beställ gärna en extra uppsättning, min erfarenhet är att plasten i clipsen påverkas av värmen/ljuset och blir spröd och spricker när man skall ta bort dem.
#6 - 23 september 2006 20:10
Hehehe, ja, jag tyckte onekligen att konstruktionen var skum, men tänkte att "jaha, jaja, så ska det ju uppenbarligen vara".

Elektriska ska de väl sannerligen inte vara, så tillvida de inte leder ström, men det ska de ju inte göra heller.

Har köpt dem privat, hoppas att hållarna hittar hit, annars får jag beställa extra, det verkar ju vara en lösning också - tack Karon :)
#7 - 23 september 2006 20:16
Förresten, anledningen till att jag (i ett något förvirrat tillstånd ska medges) placerade tråden under växtkategorin var givetvis att reflektorerna inköpts för mina växters skull :D
#8 - 23 september 2006 20:46
är det jewels refl. (plast) eller é det arcadeias (alu)?.
iaf. jewel har clips i metal, MKT bättre än plastclips..
#9 - 23 september 2006 23:17
jaha sorry, läste allt lite försnabt.

Annons